• 059

Bruna flytningar vecka 7-8, missfall på g?

Är i gränsen på vecka 7-8 och fick igår bruna/beiga flytningar, som även är litegrann idag. Är det normalt eller missfall på g? Vad är er erfarenhet? Inget rött blod alls, utan enbart mörkbrunt och beige i rätt små mängder. Har haft samma tunna trosskydd under hela dagen, och det har räckt.

Vi hade sex en stund innan de bruna/beiga flytningarna började. Kan det vara orsaken till dem? Eller bara en tillfällighet?

Har beställt tid hos privat gyn på onsdag morgon för att göra ett VUL, vet att jag kommer att vara orolig hela tiden annars. Och om det är nåt fel så vill jag veta så fort som möjligt.

Berätta gärna om ni haft sånna flytningar, och också om det gått bra eller "dåligt" efter det.

• Svar på tråden Bruna flytningar vecka 7-8, missfall på g?
  • Nouba

Jag hade små sparsamma bruna flytningar.
    Det var dessvärre enda tecknet på ett MA (missed abortion/uteblivet missfall) Jag fick dessa flytningar i vecka 11, då hade fostret varit dött ända sedan vecka 7.. Inget rött blod, ingen smärta, inga uppenbara tecken alls. Bara dessa fjuttiga små bruna flytningar Skrikandes

En del (både barnmorskor och folk här på FL) upprepar likt ett mantra att "brunt blod är inget farligt, brunt blod behöver man inte oroa sig för". Det är inte helt sant tyvärr, MEN generellt (sa en gynläkare till mig) är det tydligen "bättre" om blödningen som kommer är brun än om den är klarröd..eftersom klarrött färskt blod tyder på pågående blödning, medan brunfärgat är gammalt blod = en avstannad blödning.

Men om det hände för din del efter sex kan det väl mycket väl vara pga det?
    Slemhinnor som blir sköra, ny kärlbildning i livmoder+livmoderhals som kan tänkas orsaka en liten blödning/missfärgad flytning.. En del kvinnor kan ju faktiskt ha små blödningar i tidig graviditet utan att det är något farligt. 

Lycka till, jag vet hur jävligt det är att vänta.. 

Flicka född 091208 ✯
  • h0ney

Jag fick någon brun flytning i v 8-9 utan smärta, trodde det var kört men fick se mitt lilla pyre ett par dagar efter och hjärtat slog fint :) Det var kring när min mens skulle kommit i vanliga fall så kanske berodde på det, det är vanligt med lite blödningar eller flytningar i graviditet.

Svar på tråden Bruna flytningar vecka 7-8, missfall på g?