Vad betyder ordet "Boogeyman"?
En bekant till mig har en relation med en utländsk kille (flykting) som hon egentligen inte vet så mycket om, just för att han kommer från ett annat land och ingen kan ju bekräfta hans uppgifter.
Vi vänner är mer skeptiskt till killen eftersom vi upplever att han inte är den han utger sig för att vara. Han beter sig lite olika beroende på vem han är med, vi har upptäckt att han ljugit om småsaker som han inte behövt ljuga om osv. Vi har försökt att diskutera detta med min vän, men hon vägrar tro annat än att killen är genom ärlig och hon tror vartenda ord som han säger. Hon tvivlar inte ett ögonblick på hans avsikter. Kan ju tillägga att han ännu inte har uppehållstillstånd i Sverige, men vet inte mer än så.
Via facebook så fick jag en vänförfrågan av hans hemlandskompis. Killens kompis bor alltså kvar i killens land och suktar väl att "via anknytning" komma till Sverige. Det tror jag i alla fall utifrån hans frågor osv. Men med mig kan han glömma detta och detta har jag även sagt fast jag ljög och sa att jag redan hade en kille, men det är en annan sak.
När vi chattade så pratade vi lite om min kompis kille. Han berättade att de var barndomsvänner sen småskolan och att de umgicks ofta och även hade daglig kontakt via yahoo och skype. Han skickade massor av foton, både på sig själv med och utan en tjej intill, på hennes kille och en tjej som han satt intill. Jag frågade vem hon var, men det dröjde jättelänge innan han svarade, sen sa han att det var hans (kompisens) tjej. Han frågade mig om killens tjej, om hon älskar honom och om jag trodde att han älskade henne osv. Sedan sa han något mycket märkligt. Han sa att min väns kille var en "boogeyman" men ville inte förklara vidare vad det betydde.
Vad betyder ordet?
Jag fick känslan av att han ville berätta att killen inte var ärlig eller hade ärliga avsikter, men inte vågade säga för mycket.