Tröttnar på alkohol?
Tjo,
asså när man var yngre när man började med alkohol så blev man påverkad rätt snabbt. Ska tillägga att jag började rätt sent en bra bit över 20 kanske runt 25. Hursom då blev man påverkad rätt snabbt, bara ett par glas vin så var man ju berusad och den där goa känslan fanns. Man blev mer glad och social, skrattade mera osv.
Nu är jag 30. Jag har inte druckit speciellt mycket, kanske max ett par drinkar varannan vecka i snitt. Med perioder av långa uppehåll och perioder med mera. Men totalt sett är det inte mycket.
Hursom så har jag börjat tröttna på alkohol då jag som jag tycker själv tål för mycket. Asså jag tar ett par glas av något men inget händer. Häromdan tog till och med 2 shot tequila hemma, men knappt något hände. Den där känslan infinner sig inte och allts om händer tillslut är jag bara blir trött och vill sova.
Var är det att man skrattar mer, blir glad, pratar mer? Ser min sambo som ganska snabbt blir mer fnittrig och på, hon verkar ha det skoj och trevligt.
Har provat att ta betydligt mer och fortare men jag blir bara trött och samma gamla känsla finns inte. Sen verkar jag behöva såna mängder för att det ska hända något, och gärna fort. Asså ett par shots och väntar jag 30 min ja, då är jag som nykter igen.
Detta är inget kul längre så jag tröttnar, funderar på att sluta helt.