• Ckillen

Tröttnar på alkohol?

Tjo,

asså när man var yngre när man började med alkohol så blev man påverkad rätt snabbt. Ska tillägga att jag började rätt sent en bra bit över 20 kanske runt 25. Hursom då blev man påverkad rätt snabbt, bara ett par glas vin så var man ju berusad och den där goa känslan fanns. Man blev mer glad och social, skrattade mera osv.

Nu är jag 30. Jag har inte druckit speciellt mycket, kanske max ett par drinkar varannan vecka i snitt. Med perioder av långa uppehåll och perioder med mera. Men totalt sett är det inte mycket.

Hursom så har jag börjat tröttna på alkohol då jag som jag tycker själv tål för mycket. Asså jag tar ett par glas av något men inget händer. Häromdan tog till och med 2 shot tequila hemma, men knappt något hände. Den där känslan infinner sig inte och allts om händer tillslut är jag bara blir trött och vill sova.

Var är det att man skrattar mer, blir glad, pratar mer? Ser min sambo som ganska snabbt blir mer fnittrig och på, hon verkar ha det skoj och trevligt.

Har provat att ta betydligt mer och fortare men jag blir bara trött och samma gamla känsla finns inte. Sen verkar jag behöva såna mängder för att det ska hända något, och gärna fort. Asså ett par shots och väntar jag 30 min ja, då är jag som nykter igen.

Detta är inget kul längre så jag tröttnar, funderar på att sluta helt.

• Svar på tråden Tröttnar på alkohol?
  • Kinya

Jag önskar att jag var som du när det gäller alkoholen. Ibland (ofta faktiskt) vill jag bara dricka vin/drinkar/snapsar för att det är gott men slippa berusningen. Oftast måste jag dricka färre glas än jag egentligen vill för att jag börjar känna mig mer påverkad än vad jag vill just då. Jag önskar att det fanns alkoholfria alternativ som smakade likdant som de med alkohol. Men efter att ha druckit alkoholfritt vin under en graviditet så vet jag att för tillfället finns inget alkoholfritt vin som smakar lika gott som ett gott vin med alkohol.

• Ckillen

Förstår, du har lite motsatt problem.

Men om vi är ärliga visst är det lite kul/skönt eller whatever att få lite berusning och kunna slappna av och umgås??

Jag blir bara besviken nuförtiden då jag måste rejält supa om något ska hända och när det väl händer så blir jag bara trött eller mår illa.

• amanda h

Kan det bero på din inställning och humör innan du dricker? Verkar som du tänker "jag kommer inte ha roligt ändå, vad är meningen?" tänk att du ska ha skit kul, se fram emot det och slappna av! Sätt på din favorit musik! Vill tillägga att jag dricker mkt sällan, men ska det va så ska det va! :D

• Ckillen

Hmm, kanske lite så. Sen så är jag en person som inte vill spä på bara för att. Vissa människor spär på när dem dricker alkohol som egentligen inte beror på alkoholen utan att de själva tror att det gör det.

Jag är en person som vill kontrollera väldigt mycket och då kämpar jag emot och behärskar mig så att säga.

• Ckillen

För att tillägga.
    Tror det handlar lite om också att jag vill skydda min sambo. Om vi är ute i ett gäng eller vad som helst så vill ju inte jag bli så borta så att jag inte kan skydda min tjej om det skulle dyka upp galningar eller försvara henne om andra raggar på henne.

Jag måste också kunna leda oss tillbaka hem osv. En massa press som sätts på mig i alla situationer. Vilket gör att jag måste behålla skärpan.

Svar på tråden Tröttnar på alkohol?