• Matruska

ska göra piercing i näsan själv. Hur gå till väga?

Jaha, idag var jag och köpte ett piercingsmycke, samt en vass nål från apoteket. Tänkte alltså göra hål i näsan själv. Främst för att jag tycker det är dyrt att gå till en studio. Har tänkt koka nålen och sedan "snurra" in smycket i näsan. Iallafall förklarade en kompis till mig att hon hade gjort så på sig själv. Tänker också rengöra både innan och efteråt med Septidin, sårrengöringsmedel. Något annat jag behöver tänka på?

• Svar på tråden ska göra piercing i näsan själv. Hur gå till väga?
  • Lisastina

Alltså, jag vill inte skrämmas, men klarar du att göra det själv? Jag menar, en viktig anledning till att man betalar dyrt för att andra skall göra piercingen åt en är ju att det inte är så lätt att göra något på sig själv som gör ont. Hur som helst, hoppas det blir fint, du är modig!

• Trixie

tänk efter en extra gång innan du gör det. det finns nerver i näsan och sånt.. En piercare är mycket bättre på det är vad man själv är. 300-500 är billigt att betala eftersom mycket kan gå fel om du gör det själv. jag avråder dej till att göra det själv!

• Kya

Har du inte råd att betala 300-500 kr till piercingen, hur ska du då ha råd till all vård och omskötsel du behöver när hålet blir infekterat?

Om en svart katt korsar din väg betyder det att katten är på väg någonstans.
  • Matruska
    Kya skrev 2011-12-13 18:29:12 följande:
    Har du inte råd att betala 300-500 kr till piercingen, hur ska du då ha råd till all vård och omskötsel du behöver när hålet blir infekterat?
    Jo, jag har råd. Men vill inte betala pga följande:

* Jag bor hemifrån, men mina föräldrar har fortfarande hand om min ekonomi (är 19)
    * De skulle fråga vad jag skulle med 500 kr till, och jag skulle inte kunna ljuga för dem
    * De skulle aldrig gå med på det. Gör jag det själv kan jag säga efteråt, dessutom är det jag som bestämmer eftersom jag är myndig
  • Topcom

Ja, jag gjorde det också själv en gång.. När jag var 13!!! Idag skulle jag inte göra såna dumheter, kan bli sjukt fult och sluta illa.

• Kya
    Matruska skrev 2011-12-13 18:36:19 följande:
    Jo, jag har råd. Men vill inte betala pga följande:

* Jag bor hemifrån, men mina föräldrar har fortfarande hand om min ekonomi (är 19)
    * De skulle fråga vad jag skulle med 500 kr till, och jag skulle inte kunna ljuga för dem
    * De skulle aldrig gå med på det. Gör jag det själv kan jag säga efteråt, dessutom är det jag som bestämmer eftersom jag är myndig

Skitlöjlig anledning. du säger själv att du är myndig, så då ska du kunna vara ärlig med dina föräldrar. eller tror du att de blir gladare av att du ist kommer med en piercing du har gjort själv?
  • Kya
    Sthlmsparlan skrev 2011-12-13 18:37:22 följande:
    Ja, jag gjorde det också själv en gång.. När jag var 13!!! Idag skulle jag inte göra såna dumheter, kan bli sjukt fult och sluta illa.
  • Never ending story

lycka till... men du ska veta att risken att du blir ansikts förlamad är väääldigt hög.. är de värt 400kr o slippa bli ansiktsförlamad?? gå till en utbildad peircare!!

• Never ending story

ja är utbildad o vet vad du är påväg att ta för risk, ja snackar av erfarenhet inte i nattmössan.. näsan e de mest utsatta stället inom triangelregeln att peirca i ansiktet om man inte vet vart man ska sätta den.
    så för din egen skull! chansa inte! dessutom gör de ont med nål, plus att du tvingar undan köttet med en kanyl tar du bort.. slå en spik genom ngt o se hur de skadar en filt o testa sedan med en riktig kanyl så kommer du fatta va ja menar...

• Hugful80
    Never ending story skrev 2011-12-13 18:41:47 följande:
    lycka till... men du ska veta att risken att du blir ansikts förlamad är väääldigt hög.. är de värt 400kr o slippa bli ansiktsförlamad?? gå till en utbildad peircare!!
    Haha, är du full eller? Vad har du för källa på att man skulle bli ansiktsförlamad om man råkar sticka nålar genom näsan?

Men annars, TS, gå du till en piercare. Risken är inte att du blir ansiktsförlamad utan att hålet blir sent och vint, kan se riktigt taskigt ut. 
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
Svar på tråden ska göra piercing i näsan själv. Hur gå till väga?