• Silee

Vad brukar du ha på din hemmagjorda pizza? Något "måste"?

Jag är otroligt sugen på hemmagjord pizza, men har aldrig lyckats så där jätte bra.

Jag vet att många föredrar hemmagjord pizza,  och då undrar jag hur man kan göra det? Vad är det ni har på pizzan som gör den så god? Så god att han hellre gör en, än att beställa en.

Vad brukar ni ha på?
    Pålägg?
    Grönsaker?

Alla tips uppskattas! :)

Silee.blogg.se BF 010212 i England
  • Svar på tråden Vad brukar du ha på din hemmagjorda pizza? Något "måste"?
  • Trixie

hemma gjort tomassås som ska koka läänge! färska champinjoner, ost med mozzarella och skinka. även bacon o lök istället för champisarna o skinkan. Hur gott som helst. o sen tackar man ju inte nej till lohmanders bea att doppa den i ! mumms!

• Bonanza

Det är viktigt att ha en god tomatsås, för min del med mycket vitlök i. Generöst på en tunt kavlad botten, och sedan lite prästost (eller annan rivost med god smak och bra smältförmåga), samt mozzarella så klart. Sedan påläggen överst, absolut inte under osten!

Min favvopizza har chèvre och salami samt fefferoni på. Annars är pizza med skivor av tomat samt färskpressad vitlök också gott. Eller en grönsakspizza med aubergine, paprika och lök. Jag brukar pensla kanterna med olivolja och strössla över flingsalt för att få en extra god pizza. Tacopizza är också gott, med köttfärs, het sås, fefferoni, lök och sen gräddfil när den är färdiggräddad.

Mums! 

• Hannah76

God tomatsås.
    Mozzarella.
    Auberginer (ibland grillade, alltid i olja med lite örter o vitlök)
    Squash (samma som med auberginerna)
    Sen kan jag ha på nästan vad som helst, beror på vad jag är sugen på - men detta är min Måste-bas. Sen älskar jag att ha ruccola på, efter att pizzan varit i ugnen.

• LuMa

Mozzarella, fetaost, rödlök, soltorkade tomater, skinka..
    Gärna med parmaskinka på efteråt. Och nån vitlökssås kanske. Och ruccola.. Oj, nu blev jag hungrig igen.  

• subvenimus

Glöm inte att baka i stenugn eller en ordentlig pizzasten.

Annars mozzarella, en välgjord tomatsås och färsk basilika och ringlad olivolja är ju en klassiker.

Eller toppa med lite parmaskinka, keep it simple stupid är en bra devis vad gäller just pizzza..

• Biinzan

Jag brukar ha tomatsås (färdig), räkor,champinjoner,lök och tonfisk på samt mycket ost och oregano. Supergott!

Emilia 13/4-11. Jag älskar dig min underbara dotter <3
  • finskaflikkan

Hemgjord tomatsås, med riven vitlök i.
    Mozzarella.
    Pärssons tunna rökta skinkskivor
    Champinjoner, färska, (som du först stekt och haft i örtkryddor.

Sen in i ugnen med pizzan och när den e klar har jag på lite ruccolablad.
    NAM!      

• electricEz

Tomatsås, inte för mycket, då blir det slaffsigt tycker jag.
    Skinka, Färska champinjoner, riven ost, sen några stekta bacon skivor uppepå, å pizzakrydda.
    Det brukar vi köra på här hemma, så mumsigt!
    Har även testat med halloumi (funkar bra det med), men jag håller med en som skrev lite ovan... inte för mkt saker på, gör det enkelt så blir det godast :)

Svar på tråden Vad brukar du ha på din hemmagjorda pizza? Något "måste"?