• herself

Någon datakunnig? :)

Har problem med hotmail.. jag kommer inte in på själva sidan på min och min sambos dator, men använder vi våra datorer till annat internet funkar det.. Men inte där vi bor nu.. Är drygt för jag kollar gärna mejlen ofta, och beställer man något eller liknande får man ju bekräftelse och liknande.. måste alltid åka till någon för att titta mejlen.

Den har fungerat ca 3 dagar av 5 veckor.. vad kan vara problemet? det är inte våra datorer de är fel på...

• Svar på tråden Någon datakunnig? :)
  • primtalet

Har ni en router och trådlöst nätverk?

• herself

vi har en router men jag anväder inte trådlöst, har sladd .

• herself

yes, alla sidor fungerar förutom hotmail. 

• tihihi

då är det väl troligtvis så att det är någon brandvägg i datorn som spärrar det. hade det varit fel på internetet hade ju inget annat funkat=)

hur man fixar det vet jag tyvärr inte.

• primtalet

En router har en egen inbyggd brandvägg, det kan vara så att den hindrar sidan att laddas. Kolla routerns inställningar och sätt hotmail som "betrodd" sida.

• herself

Mjo var min tanke också.. vad skulle de annars vara? får försöka titta hur man gör för att tabort spärren..

• primtalet

Man ska kunna gå in på routerns http-adress via internet (följer med i instruktionsbok) och göra inställningar därifrån, hur man gör direkt från datorn vet jag inte tyvärr

• herself

Okej. Får ta och kolla upp de där.. Men varför "spärrar" den just bara den sidan för? Och en helg för två veckorsedan kom vi in hela helgen sen var de stopp..

• primtalet

Kan det vara så att en av er öppnade ett potentiellt smittat mail? Och att routern då "stängde ner" hemsidan i helhet?

Svar på tråden Någon datakunnig? :)