• herself

Någon datakunnig? :)

Har problem med hotmail.. jag kommer inte in på själva sidan på min och min sambos dator, men använder vi våra datorer till annat internet funkar det.. Men inte där vi bor nu.. Är drygt för jag kollar gärna mejlen ofta, och beställer man något eller liknande får man ju bekräftelse och liknande.. måste alltid åka till någon för att titta mejlen.

Den har fungerat ca 3 dagar av 5 veckor.. vad kan vara problemet? det är inte våra datorer de är fel på...

• Svar på tråden Någon datakunnig? :)
  • herself

vi har en router men jag anväder inte trådlöst, har sladd .

• herself

yes, alla sidor fungerar förutom hotmail. 

• herself

Mjo var min tanke också.. vad skulle de annars vara? får försöka titta hur man gör för att tabort spärren..

• herself

Okej. Får ta och kolla upp de där.. Men varför "spärrar" den just bara den sidan för? Och en helg för två veckorsedan kom vi in hela helgen sen var de stopp..

• herself

Hmm.. jag vet inte, kan ju vara så, vore ju inte helt omöjligt med alla konstiga mejl man kan få..

• herself

testar att logga in genom att skriva hotmail.com direkt och har provat genom msn.se provar båda flera gånger om dagen.

aha! måste man ha några inställningsuppgifter då? eller hur man ska säga. har nog inga papper kvar från routern.

• herself
    Iceoff skrev 2011-12-20 17:08:12 följande:
    Kolla din Proxy inställning

Internet Explorer -Verktyg - Internet Alternativ - Anslutningar (fliken) - LAN inställningar.

Prova där att bocka ur "använda en proxyserver för ans...."

det bör nog fungera efter detta :)
    den var redan urbockad.
  • herself
    Ruter7 skrev 2011-12-20 22:48:48 följande:
    Inte fixat det där än?

Kan du logga in på andra säkra sidor som på banken etc. då?
    Aa, det kan jag logga in på..
Svar på tråden Någon datakunnig? :)