• Boothwalker

Kan du knyta en slips?

Jag har i många år knutit mina kompisars pojkvänners slipsar trots att jag själv aldrig använt slips eller varit tillsammans med nån som gör det :) Så jag undrar hur vanligt det är att man kan knyta en slips... Jag lärde mig det (med hjälp av bilder i boken gör det själv) nån gång i grundskolan för att jag fick för mig att det var bra att kunna (och jag har alltid gillar knopar) och kör numera en snyggare version än den enkla klassiska :) Men jag har aldrig fattat varför man inte lär sig det om man använder slips. Det är ju inte svårare än att knyta skosnören :)

♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du knyta en slips?
  • Boothwalker

Dumma iPhone som inte kan avstava!

♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Nisse75

Klart man kan knyta, flugan är det svårare med det kan ta en stund innan det blir bra.

• Boothwalker
    Nisse75 skrev 2011-12-13 22:54:49 följande:
    Klart man kan knyta, flugan är det svårare med det kan ta en stund innan det blir bra.
    Fluga har jag tänkt lära mig. Men jag har ingen och har liksom inte kommit mig för att skaffa en bara för att lära mig knyta den =)
  • Den allsmäktige

Röstade "ja", med hjälp av google ;)

• Kimona

japp men använder inte själv längre

• Benzaiten

japp. två olika knutar kan jag. Har ju faktiskt även hänt att jag burit slips själv men det hör inte till det vanliga, mest knyter jag mannens slips. Han har inte en susning om hur man gör eftersom han ALDRIG bär slips förutom vid bröllop o begravningar.
    Själv lärde jag mig det när jag var i 8-årsåldern, pappa visade mig hur man gjorde för jag ville veta när vi lekte med våra utklädningskläder, hade en stor koffert med massa gamla kläder som vi syskon klädde ut oss i hela tiden när vi var små. hur kul som helst.

• Trialanderror

Absolut, kan ett flertal olika knutar även fast jag istortsett uteslutande använder four in hand knuten eftersom det är snyggast på stickade ullslipsar.

Fluga kan jag också knyta utan det minsta problem.

Jag skulle antagligen kunna knyta både four in hand och fluga i sömnen. 

Svar på tråden Kan du knyta en slips?