• LillFia

Dukan-dieten efter Jul?!

Jag körde den i våras, men bara en månad ungefär innan vi åkte på bröllopsresa och jag gick ner några kilo. Jag som aldrig trodde jag skulle kunna följa nån strikt diet klarade det riktigt bra måste jag säga, men visst fuskade jag nån gång och unnade mig något "förbjudet".

Maten man får äta i sig är ju inte problemet, det är ju man inte får äta :-P Det blev mycket lövbiff med rödlökskeso (keso med finhackad rödlök i) och sallad. Och många ägg

Beroende på hur mycket jag kommer tappa av amningen sen så kommer jag eventuellt köra DuKan nästa år.

Lycka till!

• LillFia

Jag märkte det främst genom att mina jobb-byxor började sitta slappare så jag missade helt plötsligt alla samtal och sms när jag inte längre kände av vibrationerna från mobilen i fickan, haha.

Vill du ha ett recept på en supergod gulasch så har jag det och så kan jag rekommendera en zucchinilasagne med. Har det dock inte här just nu då jag skriver från telefonen.

• LillFia

Här är receptet på gulaschen!

Nötfärsgulasch

400 g nötfärs

2 gula lökar

2 klyftor vitlök

2 morötter

1 bit rotselleri

2 paprikor

2 msk tomatpure

1 msk paprikapulver

1msk spiskummin

1 msk japansk soya

1 liter kokande vatten

Salt och peppar

Skär alla grönsaker i mindre bitar . Fräs upp nötfärsen i en gryta.

Tillsätt grönsakerna, tomatpure, paprikapulver, spiskummin och soya.

Rör ordentligt från botten så att allt blandar sig.

Låt allt fräsa ihop och tillsätt kokande vatten

Koka ihop och smaka av med salt och peppar.

Zucchinilasagnen hittar ni på  Mor Mias blogg som även har en del andra goda recept i kategorin LCHF (som ju är ganska lik DuKan).
Svar på tråden Dukan-dieten efter Jul?!