Inlägg från: Kattdamen |Visa alla inlägg
  • Kattdamen

Varför tror ni unga föräldrar är sämre än andra?

eeeeemelie skrev 2011-12-21 10:22:40 följande:
    Ålder är en siffra, inget mer. Jag är själv en ung mamma. Jag blev gravid som 20 åring. Ser absolut inga problem med det. Jag hann gå klart skolan och jag hann uppleva studentlivet. Toppen, för det tycker jag man ska uppleva.
    Men jag ser absolut inga problem att en gravid tar studenten. Där emot kan jag tycka att 15 - 16 år är lite lite ungt. Man har ingen livserfarenhet och självständighet kanske och det säger jag ärligt. Man kanske inte har lägenhet och man kanske tom inte har något riktigt fungerande förhållande och farmförallt jobb.

Jag och min sambo hade både jobb och en bostad sen ett tag tillbaka, det var det som avgjorde att behålla. Det var det som kändes som den viktiga delen och självklart att vi ville och ve att vi klarar av det och tänkt leva livet tillsammans. Har man det som en 16 åring så självklart. Du är inte sämre föräldrar än om du varit 35.

Jag själv är uppväxt med unga föräldrar. Idag är jag 21 och min mamma är 40 och pappa 41. Jag är så glad att ha så unga föräldrar än om min mamma varit nämre 55. Det jämnar ut sig. Du är ung, pigg och orkar mer som ung.

Vår dotter är världens lyckligaste barn och lider inte det minsta av att jag "bara" är 21. Jag har aldrig velat ut och resa och se världen. Det är nu livet börja, vad har man gjort innan utan barn?? det är nu vi tillsammans alla tre ska ut och se världen, det är nu vi börjat leva. Det är nu allt är på riktigt. 
    Hur var det nu, åldern är en siffra men det är bättre att vara ung än gammal?

Mmmm.
  • Kattdamen
    Grazzy skrev 2011-12-29 12:01:07 följande:
    Äsch vem bryr sig?! Man skaffar barn om man vill om man är oavsett 18- eller närmare 30. Man sköter sitt eget liv och skiter i andras så skulle hela världen bli mycket bättre utan alla ska hoppa på varandra! Vi lever för vår egen skull, och inte för att leva upp till andras förväntningar och få en klapp på axeln så fort man gjort någonting bra vare sig man är ung eller "gammal" förälder.
    Det kommer alltid finnas fördomar just pgr av såna här trådar!
    Va tysta och sköt erat istället så kanske ni slipper såna här problem i fortsättningen.

Jag fick min son 18 år gammal utan utbildning, men nog hade jag flyttat hemifrån innan, hade fast sambo jag var förlovad med och bil och körkort. Bara utbildningen fattades, men vet ni, jag grejade den TROTS jag har en 1,5 årig son nu här hemma! Dessutom barn nummer 2 påväg nu med färdig utbildning i bagaget. Stor slaget? Nej, bara vad man måste göra och inte har någon klappat mig på axeln och sakt hur duktig jag är. Samhället kräver utbildning inom arbete och inget man ska berömmas för när man är ung och får barn!
    Allt går om man bara vill själv!

Sen läser jag att många tycker det är fel med att få barn utan utbildning, sambo, egen lya och körkort och blabla. Skit snack! Jag började på noll, bodde hemma när jag fick veta jag var gravid. Men fixade egen lya plätt lätt över 2 månader och fick låna bil och allt. 

Finns inget "måste" innan man skaffar barn! Bara att det blir lättare, men inga MÅSTEN!         
    Jo, det finns måsten när man skaffar barn. Du måste kunna ta hand om barnet.
  • Kattdamen
    eeeeemelie skrev 2011-12-29 13:58:19 följande:
    Kattdamen, är du någon jävla bitterf*a som tycker om att klandra ner andra för du inte lyckats eller? Jag tycker grazzy verkligem lyckats och till och med bevisat. Varför i hela världen måste man var 35 för att kunna ta hand om ett barn??? Hon visade ju att hon verkligen gjorde allt för sitt barn och framtid. Har du ens egna barn'?
    Jag påpekande enbart att det finns måsten för att skaffa barn. Man har inga rättigheter, enbart skyldigheter.

Vad har den frågan med något att göra?
Svar på tråden Varför tror ni unga föräldrar är sämre än andra?