eeeeemelie skrev 2011-12-28 20:50:23 följande:
Där kan jag hålla med, till en viss del. Man kan inte klandra dom ändå. Finns möjligheten och finns pappan med i bilden och man ändå tror på sig själv så går allt. Det är inte lägg att göra en abort.. Jag vet, det är lätt att skydda sig. men ibland händer det och. Det är svårt. Bara för att man är 17-18 år och går kvar i skolan kan man ha en bra grund ändå. Jag började jobba redan när jag gick i 8 an för jag ville ha extra inkomst. Det hade väl inte varit det ultimata att skaffa barn, och jag vet inte vad jag hade gjort OM jag hade fått barn då. Men det är upp till var och en. jag kände mig redo när jag fick gå klart skolan och landa lite. Men det finns dom som är redo och fixar skolan. Alla är olika och man kan inte klandra ner på folk. Det är deras val, och deras liv.
Jag har aldrig klandrat någon eller sagt något dumt egentligen utan bara kommit med min egna åsikt.
Min mamma var ganska ung när hon fick min bror och sedan mig 18 med bror och 19 med mig.
Hon hade ingen inkomst och inget eget hem, vi bodde hos min mormor tills ja va 3 år gammal.
ja vet hur de är ja vet vad ja snackar om . sedan säger ja absolut inte att de är så för alla.
ja skulle aldrig göra abort om ja fick barn när ja va 15, 18 30 eller vilken annan ålder
men ja har heller aldrig satt mig i den sitsen.
jag tycker alla får välja själva och stå upp för de dem gör , för de tänker ja göra och de hoppas ja alla andra gör med. men de är roligt att diskutera lite då vi är så olika och har olika värderingar.