Inlägg från: josefin1234 |Visa alla inlägg
  • josefin1234

Varför tror ni unga föräldrar är sämre än andra?

sämre förälder är man nog inte men man har inte hunnit leva livet och varit ute på krogen och rest och pluggat och legat på soffan och slappat det tro ja man missar som en ung förälder.

• josefin1234
    Grazzy skrev 2011-12-15 13:43:03 följande:
    Vem säger att alla unga vill hänga på krogen och resa världe runt innan barn? Jag är snart 21, inte varit på krogen en enda gång i mitt liv för jag har aldrig haft behovet och rest utomlands en enda gång! Alla vill inte hänga vid spriten varje helg och leka duktig elev på vardagarna vid skolbänken.
    Jag trivs med mitt liv som yngre förälder, men jag ser mig absolut inte som ung snart 21 år gammal och jag kommer bra överrens med dagis personal och andra äldre mammor med barn.  
    jag har sagt vad ja tror ¨å det har ja rätt till och ja tror inte man blir sämre förälder .
    Å sa ja att man skulle hänga på krogen varje helg och supa som en galning ? i såna fall va det nog en osynlig text som bara du såg.

ts frågade vad man trodde å jag svarade. sedan tror ja också att alla har olika värderingar du har barn på din lista det har ja med men vill helst ha en fast jobb och min utbildning som ja drömt om innan ja får barn så blir det en bättre möjlighet för hela familjen
  • josefin1234
    CallGirl skrev 2011-12-27 14:31:07 följande:
    Och sånt kan man inte göra som förälder?

För mig är en ung förälder någon under 20. Jag tor inte att unga per definition är sämre men de har sämre förutsättningar från början (och nu hoppas jag att de som läser kan skilja på generell och individuell). Att skaffa barn som ung är svårare eftersom man inte hunnit bygga upp en bra plattform och stabilitet i livet genom pengar, bostad och liknande. Likaså att de som skaffar barn som unga redan har ett underläge då unga föräldrar ofta kommer från grupper med lägre socioekonomiska möjligheter.

Det är tufft att bli förälder och har man det redan tufft runt omkring så har man ett svårare utgångsläge.

För ett par veckor sedan larmade Maria Ungdom om att de har sett en ökning av unga föräldrar hos dem eftersom dessa är en grupp som har det tufft och därmed också kanske dricker mer.
    jo klart en ung förälder kan göra allt de men inte under samma förutsättningar. sedan är en ung föräldrer för mig typ 15 bast å barn ska inte ha barn. är man 20 gör va fan du vill ja kan endå inte hindra dig . men har man inte gått ut gymnasiet när man skaffar barn så tycker ja synd om barnen ska barnen leva med sin mamma hemma hos mormor . mamman har inget jobb ingen utbildning inga pengar . går på bidrag LYCKAT :)
  • josefin1234
    eeeeemelie skrev 2011-12-28 20:50:23 följande:
    Där kan jag hålla med, till en viss del. Man kan inte klandra dom ändå. Finns möjligheten och finns pappan med i bilden och man ändå tror på sig själv så går allt. Det är inte lägg att göra en abort.. Jag vet, det är lätt att skydda sig. men ibland händer det och. Det är svårt. Bara för att man är 17-18 år och går kvar  i skolan kan man ha en bra grund ändå. Jag började jobba redan när jag gick i 8 an för jag ville ha extra inkomst. Det hade väl inte varit det ultimata att skaffa barn, och jag vet inte vad jag hade gjort OM jag hade fått barn då. Men det är upp till var och en. jag kände mig redo när jag fick gå klart skolan och landa lite. Men det finns dom som är redo och fixar skolan. Alla är olika och man kan inte klandra ner på folk. Det är deras val, och deras liv.
    Jag har aldrig klandrat någon eller sagt något dumt egentligen utan bara kommit med min egna åsikt.
    Min mamma var ganska ung när hon fick min bror och sedan mig 18 med bror och 19 med mig.
    Hon hade ingen inkomst och inget eget hem, vi bodde hos min mormor  tills ja va 3 år gammal.
    ja vet hur de är ja vet vad ja snackar om . sedan säger ja absolut inte att de är så för alla.
    ja skulle aldrig göra abort om ja fick barn när ja va 15, 18 30 eller vilken annan ålder
    men ja har heller aldrig satt mig i den sitsen.
    jag tycker alla får välja själva och stå upp för de dem gör , för de tänker ja göra och de hoppas ja alla andra gör med. men de är roligt att diskutera lite då vi är så olika och har olika värderingar.
Svar på tråden Varför tror ni unga föräldrar är sämre än andra?