Inlägg från: Fiona M |Visa alla inlägg
  • Fiona M

The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma

Carol får inte försvinna!
    tycker det varit en intressant utveckling av hennes rollkaraktär, och jag tycker hennes handlingar är försvarbara, än mer så eftersom Rick avsagt sig ansvar och mest lallar runt. (Vem är han att prata förresten; han hade inga som helst problem att lämna liftaren som de sedan såg blivit dödad, på vilket sätt var det "his call" som han skäller på Carol att hon inte hade rätt att bestämma över ungdomarna de mötte?) 

tror inte heller Daryl kommer bli så glad av att Carol är borta, och tror inte han kommer döma henne för vad hon gjort.  

• Fiona M

jag tror tyvärr inte vi får se Carol utan man kan bara hoppas att hon dyker upp senare i serien.

• Fiona M

Är det bara jag som inte ser ngn sexuell spänning mellan Daryl och Beth? Känns som syskon (och familj är ju viktigt för båda)

• Fiona M

Jag tror Terminus (olycksbådande namn!) är ngt sektliknande. Gissar att alla sammanstrålar där i säsongsavslutningen.

• Fiona M
    Passionsfrukt skrev 2014-03-15 19:43:24 följande:
    Tack. Jag hoppas att Daryl inte får ihop det med någon. Är så trött på att en man och en kvinna aldrig kan vara vänner i en serie utan att det ska bli någonting romantiskt av det. Daryl och Carol är i mina ögon vänner. De är båda survivors, har blivit misshandlade i förhållanden och ändå klarat sig, blivit starkare, bättre människor. Beth och Daryl har ett syskonförhållande tycker jag. Som du säger, Fiona M, så är familjen viktig för dem båda. Iom zombiekatastrofen har Daryl fått en ny familj i de vänner han och Beth delar, och Beth har förlorat det mesta av sin.

• Fiona M
    Passionsfrukt skrev 2014-03-15 19:43:24 följande:
    Tack. Jag hoppas att Daryl inte får ihop det med någon. Är så trött på att en man och en kvinna aldrig kan vara vänner i en serie utan att det ska bli någonting romantiskt av det. Daryl och Carol är i mina ögon vänner. De är båda survivors, har blivit misshandlade i förhållanden och ändå klarat sig, blivit starkare, bättre människor. Beth och Daryl har ett syskonförhållande tycker jag. Som du säger, Fiona M, så är familjen viktig för dem båda. Iom zombiekatastrofen har Daryl fått en ny familj i de vänner han och Beth delar, och Beth har förlorat det mesta av sin.
    speaking of which,
    www.thedailybeast.com/articles/2014/03/13/norman-reedus-daryl-doesn-t-need-romance-the-walking-dead-isn-t-about-erections.html
  • Fiona M

jag hade väntat mig att de skulle vara tvungna att göra ngt åt Lizzie, men Mika -åh!

• Fiona M
    Passionsfrukt skrev 2014-03-18 08:00:56 följande:
    Ååh, tack för länken! *gråter en glad skvätt över Norman Reedus och manusförfattarna* Så underbart med en serie som inte parar ihop folk kors och tvärs. Jag gillar Maggie och Glenn men alla behöver liksom inte finns true love i en postapokalyptisk värld overrun by zombies. Det finns tillräckligt med kärleks- och relationsdraman på TV som det är. Fint med personer (av olika kön) på TV som kan vara riktigt goda vänner utan att för dens skull ligga med varandra...

Känner samma! (Tror Rick och Michonne kommer få ihop det om man läser vad som spekuleras i olika forum... )
  • Fiona M
    Passionsfrukt skrev 2014-03-18 12:23:14 följande:
    Blä. Jag har inte läst runt, brukar undvika det, trevligare att bara se och ta det som det kommer... men Michonne och Rick? Eww.

Jag gillade att Michonne och Carl har en vänskapsrelation, tror dynamiken rubbas om hon får ihop det med hans pappa.
  • Fiona M
    Leah1 skrev 2014-10-13 21:50:22 följande:

Någon som sett nya avsnittet?

tittar nu!
  • Fiona M

jag tyckte premiären var bra -och sen tappade den i fart igen...
    men jag gillar ju Daryl & Carol!

• Fiona M

nå, vad tyckte ni om uppstarten?
    (själv var jag besviken även om... formatet var lite intressant.)

Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma