Inlägg från: Angdev |Visa alla inlägg
  • Angdev

The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma

Nu vet jag inte om någon skrivit om detta i tråden innan men undra hur tidsflödet ligger nu sedan dom lämnade fängelset. Tydligt är det att tids-spannet inte det samma för alla.

• Angdev
    Anyah skrev 2014-03-26 18:37:08 följande:

Fasar för säsongsuppehållet. Är det ngn som vet när säsong 5 börjar.

Här går att läsa om 1:a avsnittet, säsong 5. m.imdb.com/title/tt3297776/

Vanligtvis så brukar dom börja inspelning i maj och sedan har dom flesta serier start i oktober.
  • Angdev

Då har man sett säsongsfinalen. Lite tråkigt med alla tillbakablickar, tyckte det tog tid ifrån själva avsnittet. Visst längtar man till oktober för det finns så många frågetecken men bättre cliffhangers har gjorts....

• Angdev

Det är otydligt än så länge vad Terminus är för något. Ska man följa den tecknade versionen så har Rick

• Angdev
    Passionsfrukt skrev 2014-04-03 12:41:15 följande:
    Äntligen fick jag tid att se avsnittet och ja, jag visste väl att Terminus var en riktigt dålig idé. Kannibaler tycks dom vara, ja, allt pekar ju mot det. Antagligen har dom flippat totalt och håller på med riter och grejer innan dom käkar människorna (kolla bara rummet med tända ljus) och nu är jag riktigt sur över att behöva vänta i evigheters evighet tills det fortsätter...

Rick tycks ju ha flippat ganska rejält igen men han har ju lite mer jävlar anamma nu. Ingen ska skada hans son och han sliter strupen av anyone who tries. Det var ganska häftigt, måste jag säga..
    Jag fick intrycket att rummet med ljus var mer ett rum där dom la saker från dom uppätna och tände ljus. Ingen sa att det är en frisk serie :)
  • Angdev
    Passionsfrukt skrev 2014-04-03 13:41:44 följande:
    Jo, det har du nog rätt i. Jag lät fantasin skena iväg med mig iom att jag började tänka i kannibalistiska tankegångar.
    Vem fan vill se friska serier?? Skrattande
    Tycker ändå att tv-serien är mer normal än vad serietidningarna är. Där är det riktigt sjukt ibland!
  • Angdev
    Celes skrev 2014-04-04 16:29:55 följande:
    Kollar igenom senaste säsongen nu. Har läst tråden lite grann. Försöker undvika spoilar så jag kan ha missat om det tagits upp, men i köket där Carl hittar chokladpuddingen står det "Fredag" på väggen. 
    Det vet jag inte. Men däremot så har jag tänkt på att tavlan Michonne hittade som var trashad såg ut som Mary från Terminus.

Åh, herregud så skadad man e :)
  • Angdev
    fyraskruttar skrev 2014-10-12 07:25:15 följande:

Idag börjar USA sända det nya avsnitten :)

Detta har jag sett fram emot! Då vet man vad man ska göra imorgon :)
  • Angdev

Idag startar mid-season i Usa, imorgon kan man se det i Sverige Skrattande

• Angdev

E det bara jag som saknar den gamla goda tiden när dom ff blev rädda för walkers? Numer verkar dom mer än gärna slänga sig in i fajterna...

• Angdev
    spirituality skrev 2015-08-26 10:01:59 följande:

Nu har första avsnittet av Fear the Walking Dead visats, i söndags i USA och på svensk TV i måndags (kommer tyvärr inte ihåg vilken kanal). Någon som såg? Vad tyckte ni?

Trailern: 

Utspelar sig under tiden Rick låg på sjukhuset så första avsnittet var lite segt men ser fram emot avsnitt 2, då sätter det igång. Då blir det nog mycket zombieaction :)
  • Angdev
    Lambda skrev 2015-08-31 22:14:50 följande:

Vad har jag missat nu!? Har serien börjat igen?

Börjat ny serie, en spin-Off. Fear the walking dead. Utspelar sig i LA.
  • Angdev
    Leah1 skrev 2015-10-27 21:05:47 följande:

Dog han eller inte?

Inte :)
Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma