• Bolih84

BF Augusti 2012

Hejsan!
    Hänger gärna med er här inne! Skrattande
    Fick vårat livs första plus på stickan igår efter ca 4 års försök och slutligen 2 st ICSI behandlingar i Umeå.
    Enling uträkningar här på FL borde jag vara i v.6
    Känns helt fantastiskt, även om det är svårt att ta in!

• Bolih84

Tack! Skrattande
    Jag mår bra. träningsvärk/mensvärk eller vad man
    ska säga i nedre delen av magen, lite spända bröst
    och törstig på vatten! Men annars så...så känner jag inte så mkt.

• Bolih84

Jag hade tänkt ringa MVC idag för inskrivning men hade annat för mej med fikafrämmande och så... vilket är bra för då går dagarna liiite fortare! Tungan ute
    Och dessutom ligger HC i samma byggnad som mitt jobb så när jag sitter i väntrummet så kommer säkert chefen och en och annan arbetskollega att passera Flört får gömma mej i någon jacka eller nåt..hhahaa!
    Annars mår jag fortfarande bra. Lite ömma bröst, törstig och ibland lite känningar i magen...
    Men tycker magen börjar "puta ut" redan.... inbillning??

• Bolih84

I mitt fall hoppas jag att jag får glädjas ändå, trots att jag inte känner nåt illamående än så länge...
    Det visar sej på torsdag nästa vecka.
    Vart ändå lite extra orolig nu...men försöker tänka positivt!

• Bolih84
    Mojsen: Supergrattis!
    LÄngatr sååå till torsdag när vi ska iväg på VUL borde vara i 9+3 då.....
    Såg ni armar och ben idag? Vad sa dom om BF datumet, vart ni flyttad nåt?
  • Bolih84
    barnatro: Jag är i vecka 8 (7+5) och ska göra VUL på torsdag.
    Känner molvärk och träningsvärk i magen, törstig och trött.....
  • Bolih84
    Lycka till ni som också som ska iväg på VUL i veckan!

Härligt för er att få sett att det är ett pickande litet hjärta där inne!

Känns som tiden går såå himla sakta nu alltså!

På torsdag är det dags för oss och VUL, hoppas för allt i världen att det bor någon där inne i bubblan!
    Kommer vara supernervös, börjar redan gruva mej samtidigt som jag längtar till tusen!

• Bolih84
    Majsan77 skrev 2012-01-19 08:24:36 följande:
    Grattis Carolina! Skönt att få ett så bra besked och roligt att se den lill*.

Lih84: Lycka till på ditt VUL idag!

Lillismaj: Hur gammal är er dotter? Vi har inter heller berättat för vår 4-åring än och tänkte nog vänta till efter NUPP-ultraljudet.
    Tack Mojsen! GladNog är jag nervös, har sovit dåligt och vaknade tidigt.... kl 13 är det dags!
  • Bolih84

Hej på er, VUL´et idag gick hur bra som helst, så skönt att se det lilla hjärtat picka! Glad
    Vart tillbakaflyttat någon dag bara, är i vecka 8 nu (7+4)

• Bolih84

Tänkte ju ta och lägga in mej i listan men nu ser det ut som att BF blir 1 sep, Istället för 27 aug! Skrattande

• Bolih84
    Flört satte mej på den sista aug  Tungan ute

1/8
    2/8
    3/8
    4/8
    5/8 Inanna 43 år, barn 1 på 7:e försöket
    6/8 Baggs 38 år, barn 2
    7/8
    8/8
    9/8
    10/8
    11/8
    12/8
    13/8
    14/8
    15/8
    16/8 Barnatro10
    17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.
    18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.
    19/8
    20/8
    21/8
    22/8
    23/8
    24/8
    25/8
    26/8
    27/8 Sussi85 26år, 3:e försöket (2 IVF, 1 FET), 2:a barnet
    28/8
    29/8
    30/8
    31/8 Lih84 28 år, ICSI 2, första barnet
  • Bolih84
    Åkte in akut i torsdags med enorma smärtor i höger sida av magen, nästan vid höften.
    Kollade VUL och bebisen mådde bra tack och lov! Kräktes två ggr.
    Hade ont i ca 2 timmar sen släppte det...
    Låg kvar över dagen, tog en del prover som tydde på infektion, någonstans?
    Var in och tog prover i går med och då såg dom bättre ut. Han visste inte vad det kunde vara...
    Kanske njursten, tarmvred, gallsten, muskel...ja han visste inte.
    Har haft små bruna flytningar i går men 1177 trodde det berodde på VUL´et eller helt ofarliga flytningar.
    Hoppas på det!
  • Bolih84

EnSagaBlirSann:
    Ja, läkaren pratade om att det eventuellt kunde vara nåt sånt jag råkat ut för oxå.
    Hade du oxå ont i höger sida vid höften?

• Bolih84
    EnSagaBlirSann skrev 2012-01-30 10:29:30 följande:
    Jag hade ont på vänster sida, vid äggstocken. Sen när det blev som värst så spred sig smärtan förbi höften och ut på ryggen.
    När de tittade med UL tre dagar fter så såg de vätska.
    Det var äggblåsorna från IVF-behandlingen som blivit vätskefyllda cystor. I normala fall försvinner de av sig självt en bit in i graviditeten.
    Okej tack för svar.
    Jag hade ont på höger sida men det är ju inte otroligt att det kan ha varit nåt sånt hos mej med.
  • Bolih84
    iväntanpådig skrev 2012-02-01 09:33:37 följande:
    Jag har tydligen mycket på mitt hjärta just nu!Flört Men började fundera på mitt jobb... Jobbar som undersköterska på ett demensboende med tunga lyft(+liftar) och aggressiva patienter.(jobbar även 12 timnmars dagar) Fick senast igår ett slag i magen. Känner ju förstås en oro för "magens hälsa" hur mycket ska man tåla? Tycker ni jag borde prata med chefen? Är det nån annan som jobbar i vårdbranchen av er?? Nu är det ju så tidigt att bebisen är väl så skyddad... Men sen när magen börjar växa Obestämd
    Jag jobbar precis som du som undersköterska på ett demensboende med allt vad det innebär.
    Har inte sagt nåt än till nån på jobbet men chefen fråga senast förra veckan (när jag fick magsmärtor och hon skjutsade mej på akuten) om jag var gravid, vet inte varför men jag svarade: Näe....
    Får ta ett snack med henne snart. Men arbetskompisar som varit gravida har fått tagir bort sina kvällar och bara jobba dag då fler jobbar och kan därför undvika dom mest aggressiva och "hjälpa" dom andra boenden istället.
Svar på tråden BF Augusti 2012