• mela86

BF Augusti 2012

Hej, får man hoppa in här? Har gjort 6 färska icsi försök och lika många FET, blivit gravida 4 gånger av dessa men alla har slutat i mf eller ma. Egentligen känns det som om man jinxar något när man hoppar in såna här trådar, men vad fasen! Den 17 ska vi göra vul, något senare än vanligt pga tidigare ma. Är APC-resistent vilket även ökar risken för missfall. Släpper man nånsin oron?

• mela86

Tack för välkomnanden! Kallisto - jag har också mått jätteilla hela tiden, det började redan under ruvartiden(ostimulerat FET). Har fått råd om postafen, och att äta lååångsamt när jag väl kan. Små teskedar åt gången. Kräks man som jag tills slemhinnorna i halsen blöder är det bra med honungsvatten, dessutom får man ju i sig lite energi via honungen! Någon annan som fått ma innan? Hur ser ni på den nya graviditeten? Är så orolig eftersom kroppen tidigare inte signalerat att något är fel, så varför skulle den göra det nu? Någonstans har jag ställt in mig på att jag bär ett dött foster, så det blir lättare inför vul:et nästa vecka.

• mela86

Mojsan21 - Jag har ofta tur på fredagen den 13e, och hoppas på detsamma för dig! Försöker slappna av så mycket som möjligt kring hela situationen men jag är dessutom mitt uppe i att eventuellt börja nytt jobb, mitt drömjobb! Men just nu känns det så skrämmande, en helt ny situation och en hårdare miljö som inte alls påminner om min gamla trygga men irriterande arbetsplats.. Har sån ångest över graviditeten också, den nya chefen vet ju såklart ingenting, men det är nog inte så populärt att säga direkt när allt är klart att - förresten så ska jag vara mammaledig snart! Dessutom är det 8 veckors bredvidgång, och innan dess har jag ju tre månaders uppsägningstid! Det är mycket nu! Skriver från iPhone och den förstår sig inte på radbrytningar, förlåt för röran! Baggs och inanna68 - grattis till att ha få sett era fina hjärtan!

• mela86

Ylviz- hemskt ledsen för er skull! Se till att ta tid till att sörja, det är viktigt! Hoppas att ni snart kommer igång med nytt försök så fort ni är redo! Kram

• mela86

Moisen21 - lycka till idag, håller tummarna för dig idag!! Kallisto- det är ju själva f-n vad folk lägger sig i och ska veta bäst. Jag hade frågat henne om hon verkligen själv hade velat höra det där när hon var gravid! Det är som en på mitt jobb, hon har fyra barn vilka det är lite problem med, en av barnet hade ju "tagit" alla hennes semesterdagar då denna mådde dåligt och behövde stöd hemma. Det var så synd om min arbetskamrat som inte kunde åka utomlands en vecka medan jag kunde det eftersom jag inte hade några barn. Jag tittade henne stint i ögonen och sa - jag hade gärna bytt med dig, det är inte alla som är så lyckliga att få barn! (Hon vet om våra mf och ma eftersom jag varit sjukskriven). Efter detta har hon inte sagt ett ord!

• mela86

Mojsen21 - sa ju att den 13e skulle bli en turdag! Stort grattis!! Är precis som sjöglimt väldigt orolig för ma just nu, men på tisdag vet vi. Denna vansinniga väntan! Min kompis som ligger någon vecka före mig(naturlig graviditet) ska inte göra ul förrän v 17-18. Jag hade kreverat av oro om jag fick vänta så länge!

• mela86

Måste få skriva av mig, fick mitt drömjobb idag! Är bara så jäkla nervös för att berätta att jag är gravid, hur länge ska man vänta? Har fått väldigt bra kontakt med den manliga chefen, vill inte "svika" honom och undanhålla, men samtidigt vill jag ju inte berätta för tidigt heller. Vad tror ni? Imorgon ska vi på VUL 11.30, är jättenervös efter tidigare m.a, kanske behöver jag inte berätta om graviditeten alls ifall embryot är dött.. Åh, vilken soppa!

• mela86

Grattis Barnatro!! Och tack för grattis! Om några timmar är det dags för oss också.. Så nervöst!!

• mela86

Baggs, Mojsen och Freakyme; tusen tack för gratulationerna!! Baggs - klart du ska köra på, du har ju varit ärlig och de vill ha dig på lång sikt, vilket betyder att de vill ha dig före, under samt efter en graviditet med allt vad det innebär! Låter ju dessutom som om du har stor chans att få tjänsten. Jag har ett motto jag lever efter - Dream Big, Live Amacingly! Håller tummarna för dig om det är nåt du verkligen vill!

• mela86

Precis kommit hem från VUL, allt ser helt perfekt ut! Efter 6,5 år har vi äntligen kommit hit! Risken för mf är nästintill obefintlig enl läkaren, ÄNTLIGEN är det vår tur!!! Nu ska jag iväg och införskaffa ett par mammabyxor! Är så lycklig!!

• mela86

Tack allihopa för grattis, både för jobb och lyckat VUL. Är i v 9 bara än så länge, men har precis som inanna gått upp en del i samband med behandlingarna. Behöver inte mammabyxor för att magen blivit stor, utan snarare för att jag upplever att allt trycker och klämmer på ett obehagligt vis. Vi har kämpat för länge nån av oss för att behöva gå runt och känna oss obekväma! Fler mammabyxor åt folket, särskilt i denna tråden!!

Svar på tråden BF Augusti 2012