• Majsan77

BF Augusti 2012

Grattis Carolina! Skönt att få ett så bra besked och roligt att se den lill*.

Lih84: Lycka till på ditt VUL idag!

Lillismaj: Hur gammal är er dotter? Vi har inter heller berättat för vår 4-åring än och tänkte nog vänta till efter NUPP-ultraljudet.

• Majsan77

Sjöglimt: Lycka till på VUL idag! Håller tummarna!

Baggs: Skönt att du inte känner dig så orolig längre. Önskar att jag kunde säga det samma. Det är inte direkt så att jag oroar mig hela tiden men jag känner mig inte speciellt harmonisk och lugn utan det är hela tiden något i bakhuvet som oroar. Ang. fostervattensprov så har jag också bestämt att inte göra det även om NUPP/KUB skulle visa hög risk. Vi har kämpat så länge så jag tänker inte utsätta oss för risken, även om den är liten, att det blir missfall.

• Majsan77

Sjöglimt: Grattis till fint VUL! Härligt att se lilla hjärtat picka på. Men vad är ett papa-prov?

• Majsan77

Jag är lite efter med att kommentera här, men EnSagaBlirSann, skönta att Nupp-ultraljudet gick bra och vad roligt att få berätta för dottern. Förstår att hon blev glad och stolt. Vi har inte berättat för sonen än, som blir 4 alldeles snart. Men vi ska göra Nupp-ultraljudet på fredag och om allt ser bra ut då kommer vi nog att berätta i helgen. Min mage har varit ganska svullen ett tag och sonen har petat på den och undrat varför jag är så tjock. Jag har svarat att det är för att jag ätit så mycket mat...

Bolih84: Skönt att bebis mådde bra, hoppas du också mår bättre nu.

SmillaK: Välkommen hit och lycka till på torsdag!

Hur mår ni andra här? Har illamåendet börjat ge med sig? Jag har gått in i v.13 (12+1) men mår fortfarande illa till och från.

• Majsan77

SmillaK: Grattis till lyckat ultraljud!  Vi gjorde vårt NUPP-UL igår men för oss gick det inte så lätt. Bebisen låg först i helt fel vinkel och rörde sig hit och dit hela tiden. Så efter att barnmorskan försökt ett tag så fick vi gå ut i väntrummet igen. Andra gången gick det bättre men hon bökade runt rejält för att kunna ta måtten. Det kändes lite läskigt när hon tryckte så hårt på magen med ultraljudsstaven men hon sa att fostret inte känner av det. Vi såg i alla fall hjärtat slå, bebisen rörde på sig rejält och var exakt på dagen så stor som den skulle vara (räknat efter sista mens). Värdena vara också bra och barnmorskan bedömde låg risk. Håller med dig Smilla om att man nu kanske kan börja glädjas på allvar åt graviditeten.

• Majsan77

Baggs: Härlig med skidsemester men framförallt, härligt med ett UL som gick bra. Grattis!

Freakyme: Ja, det verkar ibland som folk tror att det är fritt fram att kommentera kroppen hos någon som är gravid. Vänta bara tills magen börjar synas ordentligt. En del kommer att oja sig över hur stor magen är medan andra säger vilken liten mage man har. Inget kul att höra varken eller. Tyvärr har jag kommit på mig själv med att kommentera storleken på någon gravidmage. Jag ångrade mig direkt efteråt och nu försöker jag verkligen tänkta på att inte säga något alls om storleken på magen.

• Majsan77

Barnatro10: Så hemskt tråkigt att ni behöver gå igenom detta! Hoppas att ni kan få göra en missfallsutredning nu och att ni får med hjälp med mediciner som kan förebygga missfall vid nästa graviditet. Ta hand om er!

Innan Li: Hoppas att det rättar till sig för dig snart och att blödningarna slutar. Förstår att det måste vara oerhört stressande. Ska du snart göra UL igen för att kolla att allt är bra?

• Majsan77

Baggs: Förstår precis din oro över att inte känna något än. Kommer inte ihåg, men är det första barnet? UL om två veckor låter bra. Jag går också och väntar på att få känna något. Är i v. 17+3 och det är andra graviditeten som jag kommit så här lång så enligt böcker o d.y. är det vanligt att omföderskor kan känna något runt denna tid. Har inte vågat gå till MVC och lyssna efter hjärtat än eftersom jag förstått att det är inte säkert att de kan höra något även om allt skulle vara bra. Men om jag inte börjat känna något inom en vecka måste jag nog be att få komma. Har inte RUL förrän den 21/3 och det är ju ett tag kvar att vänta.

Freakyme: Skönt att få höra hjärtat picka på! Har du börjat känna sparkar?

• Majsan77

Oj, skrev visst fel. Är inte alls i v. 17+3 utan v.16+3. Inte alltid lätt det där med att räkna Flört

• Majsan77

Innan Li: Om det är första barnet tror jag inte alls att du behöver vara orolig, men jag förstår dig så väl! Skönt att du "bara" har en vecka kvar till RUL.

• Majsan77

Har varit på MVC idag för att lyssna på hjärtat och det gick bra! Har varit lite orolig eftersom jag ännu inte kännt så mycket, är i v. 17+4 idag. Men som sagt, det lät bra och det var skönt att höra. Vi har RUL om knappt två veckor och det ser vi fram emot.

Hoppas alla ni andra mår bra och att ni på riktigt har kunnat börja njuta av era graviditeter.

• Majsan77

Hej och grattis till alla som fått se sina små på RUL! Vi var och tittade på krabaten i morse och allt såg bra ut. Precis som Innan Li och Baggs har jag också livmodern i framvägg vilket kan vara en förklaring till att jag heller inte känt så mycket puffar och buffar än. Lite har jag dock känt och det får man njuta av! BF beräknar de till 8 augusti, några dagar tidigare än vad vi trott.

Svar på tråden BF Augusti 2012