iväntanpådig skrev 2012-02-11 10:47:04 följande:
Varför är du inte sjukskriven? Skulle vägra att vara på jobbet! Vad jobbar du med? Jah hade ju ont i magen i början och jag blev sjukskriven! Mest för min egen oro tror jag, men alla visa sån förståelse så det var aldrig några problem.
Min läkare på MVC som jag var hos sist vägrade sjukskriva mig längre. Jag hade redan varit hemma i 2 veckor och 3 dagar när jag träffade henne. Jag fick sjukskriving för 3 dagar. Hon menade på att det kan bli problem med försäkringskassan. Att de inte godkänner blödningar i graviditet som orsak till sjukskrivning. Men jag har även magont till och från. Måste hitta en annan läkare om jag ska bli sjukskriven. Jag sitter mycket vid dator och jobbar så arbetet är inte fysiskt ansträngande men det är psysiskt påfrestande och jag har också kundtjänst då jag måste träffa besökare ibland. När jag tvingades tillbaka på jobbet i torsdags var det många som såg min mage och grattade och det känns hemskt när jag inte vet hur det kommer att gå. Jag kan liksom inte njuta av min gravidtet och koppla av.