• Inanna Li

BF Augusti 2012

Jag är orolig hela tiden för att nåt ska var fel så jag förstår hur flera av er känner. Längtar så efter att passera vecka 12 när MF-risken minskar. Mina symptom kommer och går och jag är rädd när jag inget känner och även rädd om jag plötsligt får väldigt ont i magen! Igår var jag på inskrivning på MVC och den 25 januari är det dags för KUB/NUPP! Önskar att tiden gick lite fortare!

• Inanna Li

Barnatro - Grattis till lyckat VUL Glad

Mela86 - Grattis till drömjobbet Skål

Baggs - Vilken bra arbetsgivare! Precis som min! I somras anställdes en tjej hos oss som hade ca 4 månader kvar till förlossning! Och nu är hon mammaledig i nästan ett år! Tycker du ska satsa på det jobbet!

• Inanna Li

Sussi85 - Grattis till dig också Solig! Bra att MF-risken minskar när man sett hjärtat slå!

• Inanna Li

Grattis till lyckat VUL Mela!

Har inte köpt mammakläder än men det borde snart vara dax! Har inte gått upp nåt sen ÄP men jag har gått upp ca 10 kilo på ett och ett halvt år pga IVF:behandlingarna så jag har redan problem med "graviditetskilon".

• Inanna Li
    Baggs skrev 2012-01-17 14:29:51 följande:
    Inannan: Ja, de där hormonerna ställer allt till det. Jag har också gått upp under varje behandling förutom den sista - men det har jag tagit igen nu - med råge!!
    Jo, inte så kul egentligen men jag är nöjd ändå! Att vara gravid är så fantastiskt! Hoppas jag kommer gå upp lagom i vikt nu för hälsans och barnets skull och så får jag hårdbanta tillbaka till ursprungskroppen i framtiden Skrattande!
  • Inanna Li

Carolina - Grattis till lyckat KUB med kanonresultat! Skönt att klara av detta mål!

Jag har KUB nästa vecka och beoende på hur det går ska jag också köpa mammakläder och berätta för fler personer att jag är gravid!

• Inanna Li
    Carro34 skrev 2012-01-20 10:16:31 följande:

Tack  Inanna68 för grattis ! Håller tummarna för dig på ditt kub/nupp nästa vecka.

Tack Solig! Jag hoppas på det bästa! Önskar man kunde få VUL varannan dag så man visste att fostret levde!
  • Inanna Li

Grattis till alla er som varit på UL!

Jag har haft tre jobbiga veckor med mensvärk och blödningar och bruna flytningar och har varit på fem UL de senaste veckorna.. Allt ser bra ut med bebisen och den enda förklaring jag fått till blödningarna är känsliga slemhinnor. Fruktansvärt oroligt så jag har inte orkat jobba men ska nu försöka gå till jobbet imorgon. Jag är nu i vecka 14 +2 och hoppas på det bästa. Läkaren jag var hos idag tycker inte jag behöver vara jätteorolig för missfall just nu då barnet växer trots allt. Det är lite för tidigt att se var moderkakan sitter hos mig.

barnatro10- Förhoppningsvis är allt bra med dig men jag förstår din oro! man kan ha blödningar och det kan ändå gå bra!

• Inanna Li
    iväntanpådig skrev 2012-02-08 20:27:13 följande:

Inanna Li: Fy! Förstår din oro! Hoppas allt löser sig till det bästa!

Är det inte så att missfalls risken är = 0% efter 13+0. Något min läkare sa till mig iallafall. Sen kan barnet i magen dö av andra orsaker! Men den tanken tänker vi inte ens tjejer!!!

Tack Glad! Jag läste nånstans att missfallsrisken är ca 2 % när man går in i vecka 14. Jag fick minimal risk för kromosomfel på KUB-testet så antagligen är det inget fel på fostret i alla fall.
  • Inanna Li

barnatro10 - Kramar till dig! Hoppas det ser bra ut på VUL imorgon. Jag har haft ganska mycket blödningar med stora klumpar och levrat blod och värk till och från och det har ändå sett bra ut på VUL.

• Inanna Li

barnatro10 - Fruktansvärt tråkigt! Hoppas ni kommer lyckas snart igen! Kram {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li
    iväntanpådig skrev 2012-02-10 20:13:22 följande:

Hur mår du Inanna Li?? Har värken och blödningarna  lugnat sig?

Tänker på er bägge och hoppas på det bästa!!

Tack för omtanken! Första veckan var värst. De senaste två veckorna har det mest varit brunaktiga blödningar men de verkar inte vilja sluta komma. Jag har också magont till och från. Men fostret växer som det ska och risken för kromosomfel är liten så jag hoppas det ska gå bra. Men jag är orolig varje dag och skulle helst vilja vara sjukkriven! Jag tar det lugnt hemma och på jobbet i alla fall.
  • Inanna Li
    iväntanpådig skrev 2012-02-11 10:47:04 följande:
    Varför är du inte sjukskriven? Skulle vägra att vara på jobbet! Vad jobbar du med? Jah hade ju ont i magen i början och jag blev sjukskriven! Mest för min egen oro tror jag, men alla visa sån förståelse så det var aldrig några problem. 
    Min läkare på MVC som jag var hos sist vägrade sjukskriva mig längre. Jag hade redan varit hemma i 2 veckor och 3 dagar när jag träffade henne. Jag fick sjukskriving för 3 dagar. Hon menade på att det kan bli problem med försäkringskassan. Att de inte godkänner blödningar i graviditet som orsak till sjukskrivning. Men jag har även magont till och från. Måste hitta en annan läkare om jag ska bli sjukskriven. Jag sitter mycket vid dator och jobbar så arbetet är inte fysiskt ansträngande men det är psysiskt påfrestande och jag har också kundtjänst då jag måste träffa besökare ibland. När jag tvingades tillbaka på jobbet i torsdags var det många som såg min mage och grattade och det känns hemskt när jag inte vet hur det kommer att gå. Jag kan liksom inte njuta av min gravidtet och koppla av.
  • Inanna Li
    Majsan77 skrev 2012-02-13 13:19:32 följande:
    Innan Li: Hoppas att det rättar till sig för dig snart och att blödningarna slutar. Förstår att det måste vara oerhört stressande. Ska du snart göra UL igen för att kolla att allt är bra?
    Tack snälla! Jag har inget mer UL inbokat än RUL om veckor! Känns alldeles för långt dit. Skulle gärna vilja veta att allt ser bra ut! Det var en vecka sen jag gjorde UL sist idag!
  • Inanna Li

Jag har berättat för flera att det är en IVF-graviditet. Vill gärna veta könet i förväg!

• Inanna Li

Förstår precis er oro. Jag är i vecka 17 + 3 och är också orolig över att inte känna några fosterrörelser. Jag väntar första barnet och har läst att det kan dröja till vecka 20 innan man känner något. Sist jag var på UL var för tre veckor sen! Är orolig inför RUL om en vecka! Hoppas verkligen att allt ser bra ut!

• Inanna Li
    Majsan77 skrev 2012-03-01 13:20:16 följande:
    Innan Li: Om det är första barnet tror jag inte alls att du behöver vara orolig, men jag förstår dig så väl! Skönt att du "bara" har en vecka kvar till RUL.
    Tack! Hoppas du har rätt Solig. Jag har inte vågat köpa en angelsound för att själv lyssna efter hjärtljud men det verkar ananrs vara ganska populärt.
  • Inanna Li

Har varit på RUL idag i vecka 18 + 4! Tyvärr gick det inte att se könet då den inte ville vända sig. Det känns skönt att allt såg bra ut för övrigt. Fick veta att moderkakakan ligger i framvägg och det kan vara en förklaring att jag inte känt fosterrörelser ännu.

Lycka till alla ni andra som snart ska på RUL!

Svar på tråden BF Augusti 2012