• Baggs

BF Augusti 2012

Ang. tidpunkten för NUPP tycker jag också det verkar lite märkligt - dessutom tycker jag att min tid är VÄLDIGT sen... 13+6 är liksom sista rekommenderade dagen... Och vad händer då om man är felberäknad ( nu är jag ju inte det eftersom vi vet exakt när embryot sattes in eftersom det ju är en IVF graviditet, men ändå!!)??? Men, jag tänker inte oroa mig för det nu - jag har nojjat tillräckligt nu känns det som - nu ska jag försöka njuta av detta!!

• Baggs

Mela: Så där har jag också tänkt och oroat mig inför varje VUL, och det är väl ett försvar vi tar till. Speciellt vi som varit i IVF-svängen länge tror jag skyddar oss med sådana där väldigt dumma tankar... Vet inte om det är för att vi inte vågar känna den totala lyckan efter att ha kämpat så länge?? Men jag tycker du ska försöka njuta av att du är gravid - även om du kräks så du blöder . (Det däremot är hemskt tycker jag!! Tycker riktigt synd om dig!)

Själv har jag inte sovit i natt heller... Trött på det här nu. Vaknar 4 och kan inte somna om... Men i natt förvrrades det hela av att min ena bihåla spökar med huvudvärk som följd och illamående... Kan ju säga att det var rejäla kväljningar när jag öppnade kylskåpsdörren i morse :-/ Är ju inte van vid sådant!

• Baggs

Ylviz: Styrkekram till er. Usch, förstår inte varför det ska vara så här orättvist... Men, utan att känna till hela er historia, så sörj nu och ta vara på varandra!

• Baggs

Ylviz: Ja, det är väl det vi med mf alla lever på: att det är lättare nästa gång att bli gravid. Men som sagt, är man i IVF-svängen är det en annan story... Jag vet det alldeles för väl. Men jag önskar er all lycka till och så hoppas jag vi får höra av dig mellan varven ändå!

• Baggs

Kallisto: Fy så tråkig inställning! Instämmer med övriga - skit i henne! Hon är bara superavundsjuk på dig just nu (ursäktar inget) och en riktig bitterf***a. Att man själv drabbats av olycka behöver man ju inte unna sina medmänniskor samma öde!
    Men, när jag pratade med läkaren häromdagen så sa han att det är två kritiska skeden och det är under de veckorna som det oftast går fel när det går fel: hjärtats utveckling, men har man sett hjärtat picka på VUL så är den risken borta, sen är det när moderkakan skall ta över, och det är ju mellan v10-12 någon gång, och därför är dessa veckor också känsliga, och en hel del mf inträffar då i övergången. (Sen finns det naturligtvis alla andra utvecklingsstadier, men de här är de två  som förorsakar flest fall). Därför anses v. 12 vara gränsen, och sedan planar riskerna ut.

• Baggs

Mela86: Grattis till jobbet!! Ja, knivigt är det ju alltid här med jobbskiften mitt under en graviditet. Jag är nästan i samma situation... I höstas, innan vi var i gång med vår behandling, sökte jag en tjänst jag läääänge suktat efter. Under mellandagarna var jag på intervju och kände att det där, det gick bra. Fick lite ångest då, speciellt då det är provanställning inblandat. Så efter moget övervägande beslutade jag mig för att meddela att jag drog tillbaka min ansökan pga graviditet, innan de hunnit fatta beslut... NU, nu har de kontaktat mig och meddelat att de ser det långsiktigt, och vill att jag skall återkomma till processen!!! Hur gör jag nu då? Går ju in i 12 veckan nu... Känns märkligt!!
    Och lycka till på VUL - du ska se att det går bra!!!

• Baggs

GRATTIS MELA!!!!! Njut nu av att du är gravid!

Själv skall jag nog plocka fram mammakläderna i morgon - nu går det inte mer!!!

• Baggs

Inannan: Ja, de där hormonerna ställer allt till det. Jag har också gått upp under varje behandling förutom den sista - men det har jag tagit igen nu - med råge!!

• Baggs

Carolina: Vilka fina värden du fick på Kub/Nupp!!! Grattis! och skoj att få se bäbis också!

• Baggs

Skönt med alla positiva nyheter idag!!!

Undrar dock: Är det någon här som upplever "sammandragningar" - inte smärtsamma, men ändå så att magen blir spänd och känns mest hela tiden? Min mage har  "pluppat" ut rejält det senaste dygnet känns det som och jag tror att jag är öm pga jag omedvetet försöker hålla in magen liksom... Stretar emot lite grann helt enkelt, och att det då naturligt påverkar livmodern som protesterar med sammandragning? Någon annan? Nu ser jag gravid ut helt enkelt, fast pluffsig... förstår ni? Lustigt! Men det är väl ett muskelminne som aktiveras! Men inte helt bekvämt sådant!

Svar på tråden BF Augusti 2012