• Ia 2011

Att tycka om sina bonusbarn

Håll ut, så tror jag att med tiden blir det bättre. 
    Du verkar vara en klok kvinna med mycket empati och du anstränger dig verkligen, bara det är värt mycket.
    Prata med din sambo och förklara hur du känner, det är jätteviktigt att han förstår dej och att han stöttar dig och visar det för barnen också.
    Tror också det är viktigt att du har egen tid med tjejerna, för att bonda. Visa att du vill dem väl och att du tycker om dem och är intresserad av dem (du får låtsas och kämpa även om det inte känns så nu). Om du visar att du tycker om dem så tror inte jag det är farligt att också - på ett vuxet sätt - visa när du tycker de gör fel eller om de gör något som gör dig ledsen.
    Vore konstigt om du aldrig fick säga hur DU mår, du är ju också en del av familjen och de måste lära sig att du har lika stor rätt att vara där och vara den du är.
    Tror däremot att det kan skita sig om de inte känner en grundtrygghet i att du gillar dem och respekterar dem, då blir det snabbt ett ekorrhjul av olustkänslor från alla håll o kanter.
    Försök tänka att det kommer bli bättre och vad du vill att resultatet av er relation ska vara om tex 5 eller 10 år. Vore ju underbart om ni får en fin relation (oavsett deras relation med sina föräldrar).

Kan inte föreställa mig hur svårt det måste kännas att flytta in i deras "gamla" hem, styrkekram till dig! 

Svar på tråden Att tycka om sina bonusbarn