När fick ni komma hem med bebis född runt v 31-32?
Vår son föddes i V 33 och han hade lite problem med andningen och fick ligga i c-pap i ungefär en vecka, sedan började han må bättre och kunde delammas, så han fick först ammas och sedan fyllde vi på sonden.
Efter första veckan vände det och han fick flytta till en säng med bara värmemadrass och sedan bara ett fårskinn. Efter två veckor flyttade han in till oss och sedan när han gick om födelsevikten fick vi åka på permis. Han hade då blivit av med sonden, vilket var kravet för permis. Vi fick totalt vara på permis mottagningen tre gånger inklusive utskrivningen. Så totalt tre veckor spenderades på sjukhuset, han var V 36 när vi fick komma hem...
Jag hade dock själv skuldkänslor för att han blivit prematur. Vet att det inte var mitt fel att jag blev sjuk men ändå, var svårt att se honom ligga med alla slangar när han var ett par dygn gammal.
Fick svår havandeskapsförgiftning och proppar i lungorna. Så iom att jag ej var närvarande första tiden med honom så kändes det som att han fortfarande låg i magen....