• enannan

Var i Sverige ska man bo?

Var i Sverige är  det bäst att bo och varför?

Var bor ni själva och varför?

Varför ska man / ska man inte bo i Sverige?

Jag funderar på att flytta ;)

• Svar på tråden Var i Sverige ska man bo?
  • Alicias

Jag bor i Stockholms innerstad och älskar att bo här, kan inte tänka mig att bo någon annanstans för tillfället! 

Det är en väldigt vacker stad med puls och rörelse, det finns mycket att se och mycket att göra. Jag stannar ofta upp och bara njuter av hur lycklig jag är som bor och jobbar här. 

Om inte Stockholm så säger jag Gotland. Tillbringar mina somrar där och skulle inte vilja bo där så här års men Gotland är helt fantastiskt. När jag är där är jag i paradiset!

• IsDimma

Jag trivs väldigt bra här i Göteborg så jag vill säga Göteborg trevlig stad att vara inflyttad till

• enannan

Tack för era svar :) Någon annan som vill dela med sig av sina åsikter/erfarenheter?

• WickedyWitch

Växt upp i Skåne. Just nu bor jag i Malmö och jag trivs väldigt bra faktiskt, speciellt på somrarna - då är här helt underbart! Lund är också en finfin stad för en som tycker pulsen i Malmö är för mkt!
    Åker man ner till Österlen här i Skåne är det ett paradis för den som vill bo nära naturen! Är så otroligt fint, lugnt och vackert.

Så enligt mig är Skåne en höjdare :)

Förutom Skåne kan jag dock varmt rekommendera Gotland där jag bodde under ett år! :) Enda jobbiga är väl att man är lite "låst" där ibland.

• Lonlely Wolf

Jag är född och uppväxt uppe i Tornedalen vacker natur lungt och fridfullt, men dåligt med jobb.

Flyttade ner till Linköping för snart 10 år sen och  det var det sämsta jag gjort. Här fungerar inget, varken hyresvärdar, vården eller någon annan myndiigehet heller.... Så flytta aldrig till Linköping.

• enannan

Mental note: flytta aldrig till Linköping!

Naturen på Gotland har jag nog tänkt på, Lund har jag till och med kolla upp lite lägenheter i. Men jag vet inte om jag skulle ha väldigt svårt med skånskan! Tack, flera åsikter?

• Northland

Bor i Göteborg sen 8 år, men vill flytta till Umeå där jag kommer ifrån.
    Vädret i Göteborg - vintrar och somrar - är totalt värdelöst i jämförelse med Umeå.
    Annars ät Göteborg en ganska trevlig, lagom stad men inget kan slå naturen i Norrland (där finns inga fästingar heller).
    Sambon vill absolut inte flytta så vi blir väl kvar.

• La Lola

Östersund!
    En mysig liten stad (tycker jag då).
    Jobbsituationen är väl lite si så där men det beror ju lite på vad man vill jobba med också....

Vi bor 1½ mil utanför.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Bebbefabriken

Jag bor i Karlstad & är hitflyttad från Höganäs i Skåne. Uppskattar att det är vatten överallt i & nära staden, både älv, småsjöar & Vänern. Härliga & enkla människor samt en rolig dialekt. Mittemellan tre stora städer & bra tåg-, buss- & flygförbindelser. Riktig vinter & nära skidbackar är något annat jag uppskattar. En lagom stor stad som har allt jag behöver i affär-, kultur- & nöjesutbud. Känns som jag har hittat hem! Annars skulle jag tycka det vore spännande att bo i norra Norrlands inland-dock skulle jag sakna de varma somrarna & nog bli lite lappsjuk i början

• enannan
    Northland skrev 2011-12-14 22:06:50 följande:
    Bor i Göteborg sen 8 år, men vill flytta till Umeå där jag kommer ifrån.
    Vädret i Göteborg - vintrar och somrar - är totalt värdelöst i jämförelse med Umeå.
    Annars ät Göteborg en ganska trevlig, lagom stad men inget kan slå naturen i Norrland (där finns inga fästingar heller).
    Sambon vill absolut inte flytta så vi blir väl kvar.
    ooo, slippa fästingar låter finfint! Göteborg, dialekten är i alla fall supercharmig!  Flört
    La Lola skrev 2011-12-14 22:07:28 följande:
    Östersund!
    En mysig liten stad (tycker jag då).
    Jobbsituationen är väl lite si så där men det beror ju lite på vad man vill jobba med också....

Vi bor 1½ mil utanför.
    Jaa, Östersund är ju så där mitt emellan lagom Skrattande
Svar på tråden Var i Sverige ska man bo?