Inlägg från: enannan |Visa alla inlägg
  • enannan

Var i Sverige ska man bo?

Var i Sverige är  det bäst att bo och varför?

Var bor ni själva och varför?

Varför ska man / ska man inte bo i Sverige?

Jag funderar på att flytta ;)

• Svar på tråden Var i Sverige ska man bo?
  • enannan

Tack för era svar :) Någon annan som vill dela med sig av sina åsikter/erfarenheter?

• enannan

Mental note: flytta aldrig till Linköping!

Naturen på Gotland har jag nog tänkt på, Lund har jag till och med kolla upp lite lägenheter i. Men jag vet inte om jag skulle ha väldigt svårt med skånskan! Tack, flera åsikter?

• enannan
    Northland skrev 2011-12-14 22:06:50 följande:
    Bor i Göteborg sen 8 år, men vill flytta till Umeå där jag kommer ifrån.
    Vädret i Göteborg - vintrar och somrar - är totalt värdelöst i jämförelse med Umeå.
    Annars ät Göteborg en ganska trevlig, lagom stad men inget kan slå naturen i Norrland (där finns inga fästingar heller).
    Sambon vill absolut inte flytta så vi blir väl kvar.
    ooo, slippa fästingar låter finfint! Göteborg, dialekten är i alla fall supercharmig!  Flört
    La Lola skrev 2011-12-14 22:07:28 följande:
    Östersund!
    En mysig liten stad (tycker jag då).
    Jobbsituationen är väl lite si så där men det beror ju lite på vad man vill jobba med också....

Vi bor 1½ mil utanför.
    Jaa, Östersund är ju så där mitt emellan lagom Skrattande
  • enannan
    WickedyWitch skrev 2011-12-14 22:18:17 följande:
    Att förstå skånskan eller att du inte tycker om den? xD
    Just i Lund är det nog inga problem. Skånskan där är inte bred och många som bor där kommer inte ens från Skåne. Har du svårt att förstå grötig skånska ska du inte flytta ut på landsbygden ;) Ej heller t.ex kristianstad, helsingborg och hässleholm =P
    Att förstå! Charmig dialekt juh! Ahaa, då är Lund definitivt ett alternativ som ska kollas upp ordentligt! Tack!
  • enannan

Hur stort är Östersund? Inte till invånarantal då, det är lätt att kolla upp, men vad finns där och vad saknar ni där? Hur länge tar det att ta sig till Stockholm därifrån?

• enannan

Oj vad det här blir intressant, varför måste man bo på bara ett ställe Glad Nu skall jag kolla upp Norrtälje tror jag, flera tankar och åsikter?

• enannan

Ååh, nu vill jag till Östersund! Men jag vill till Lund också! Ljuvliga bilder mildamatildas!

• enannan
    Pimpinellan skrev 2011-12-15 23:04:29 följande:
    Söder om Sthlm p.g.a klimatet,men inte i Skåne p.g.a språket. Flört
    Haha, det låter ju som en bra tanke Glad Fast tänk att ha hela Europa så nära som man har om man bor nära Danmark Skrattande
Svar på tråden Var i Sverige ska man bo?