• Filippinan

Åka till Tyskland och köpa barnvagn - var?

Har läst lite om folk som åker till Tyskland och köper barnvagn för att det är så mkt billigare där. Stämmer det verkligen? Var i så fall kan man åka? Funderar på att köpa en Teutoniavagn och det är ju ett tyskt märke. Någon som sitter inne med info?

• Svar på tråden Åka till Tyskland och köpa barnvagn - var?
  • Vanilj

Om du inte vill åka till tyskland så kan du beställa teutonia igenom www.ping-pong.com det är fraktfritt om du handlar för mer än 300 eurors.
    Frakten är annars 0-150euros 10euros
    150-300 6,5euros

Man kan även beställa från www.hunstig.de där beställde vi vår men vi fick ringa dem eftersom sida är bara på tyska men på telefon prata dem engelska. Jag är jätte nöjd och dem var super!

• Vanilj

Jag mena om man handlar för 0-150E så blir frakten 10E
    Och om man handlar för 150-300E så blir frakten 6,5E

• Filippinan

Tack Vanilj. Hur funkar det med moms då? Måste man betala nåt för införsel i Sverige eller är det priserna på sidan som gäller?

• Vanilj

När vi beställde från hunstig betala vi inget extra jag tror redan momsen är inräknad. Men jag vet inte riktigt med pingpong men Jag tror inte det tillkommer nåt på pingpong heller. Isåfall så kommer det att stå på sidan

• mollan nu

är det inte så att man kan behöva tulla?
    Många saker jag beställt från usa har slinkit igenom tullen men en sak fick jag betala svensk moms på

• Vanilj

Nej inte tyskland det är ju i Eu men från usa så brukar man få tulla

• Filippinan

Ulle78: vet du hur det funkar om man skulle behöva reklamera något fel på vagnen om man köper från ex mypram? Blir det väldigt bökigt då?

Vilken vagn köpte ni och vad fick ni betala totalt?

• Ulle78

Vårt fotstöd på vagnen gick faktiskt sönder i frakten. Vi mailade mypram och de skickade ett nytt som kom inom 1,5 vecka. Hur bra som helst! Vi gick och kollade på det vi ville ha i en affär här hemma så man visste vilken färg osv, sen köpte vi allt över nätet. Vi köpte Teutonia Primus (-05) med separat sittdel och mjuklift till det. Vi valde de hjulen som i Sverige kostar 1000 samt fleeceåkpåse, paraply, hjulskydd, myggnät, regnskydd och skötväska..tror inte att jag har glömt något nu. Detta kostade 6000 SEK inkl frakt. Vi kollade på precis samma saker i Sverige och det skulle kosta drygt 9500 kr... Man har 1 års garanti på vagnen precis som i Sverige.

• Ulle78

Läste på mypram att det visst var 3 års garanti på vagnarna..skrev fel tidigare.

• Filippinan

OK det låter ju himla bra det...

Svar på tråden Åka till Tyskland och köpa barnvagn - var?