• Shitzu

geeez DB Schenker!

Först måste man skriva in en massa på hemsidan.
    Längd bredd..osv
    Sen måste man dessutom betala direkt också..
    Sen måste man plocka fram skrivaren och skriva ut adressen...
    Sen måste jag paketera om paketet eller KÖPA ett av deras paket!
    dessutom är frakten dyrare!
    *suck*
    Shit asså, på posten kan man bara tejpa ihop en vanlig plastpåse, man behöver inte skriva ut nåt, sen går man dit och säger jag vill skicka det här, sen betalar man o går hem.

Nu är frågan, är det värt att gå hela den långa vägen och göra det enkelt på posten eller ta den korta vägen och krångla och betala dyrt med schenker? 

geeez.. 

• Svar på tråden geeez DB Schenker!
  • Sale

För att vara korrket så är det DB Schenker PrivPak du menar! Vet du inte ens med vem du skickar dina paket?

• 111211717

Jag tycker det är väldigt smidigt med Schenker, att kunna skriva ut paketlappen direkt ser jag som en fördel. Min erfarenhet är att det brukar bli billigare med Schenker utom för småpaket.

• Shitzu

här finns ett ombud nära. jag ringde och fråga om jag kan skicka o då sa han att jag måste gå in på hemsidan o göra klart allt först.
    så en uppgift blev till tre.. fyra... fem... sex... till slut gav jag upp när det visa sig att utöver krånglet med att skriva ut och betala frakten så måste man också köpa emballage  

• 111211717

Jag använder alltid eget emballage. Men som sagt, ska du bara skicka ett enda ensamt paket, så kanske postombudet är lättare att använda sig av.

• Shitzu

ok men det måste vara hårt och "det är viktigt att det yttre emballaget är större än varan så att ett mellanskikt som fixerar varan får plats"
    jag mena vem gör det!? 

• Virriga Vera
    Shitzu skrev 2011-12-16 19:59:25 följande:
    ok men det måste vara hårt och "det är viktigt att det yttre emballaget är större än varan så att ett mellanskikt som fixerar varan får plats"
    jag mena vem gör det!? 
    Den som vill försäkra sig om att det kommer fram oskadat?
  • Sale

Jag tror att i eventuellt pratar om olika saker. Det är en sak att skicka via Schenker privat (DB SCHENKERprivpak) och en helt annan sak via jobbet (DB SCHENKER)

• Sale

Jag vet hur bolagsuppbyggnaden ser ut men det kändes som att gnällandet började över att man måste skriva ut fraktetiketten innan, betala dirket och köpa deras emballage.

Om man skickar som företag behöver man inte betala dirket och inte köpa deras emballage heller, däremot kommer man aldrig ifrån fraktdokumenten.

För övrigt så är det separata bolag (Schenker AB resp. Schenker privpak AB). Dock har båda samma ägare som är den tyska järnvägen.

• Shitzu
    Virriga Vera skrev 2011-12-16 20:01:40 följande:
    Den som vill försäkra sig om att det kommer fram oskadat?
    Nej inget sådant stod. Utan bara att såhär måste det vara. Men hos posten duger det minsann med plastpåsar. Då tolkar jag det som att posten är skickligare än schenker på att hantera sina varor. 
    Alltså som att schenker är vårdslösa galningar haha.. det var iaf min första tanke eftersom det var så noga med paketeringen. 
  • Mynta

PrivPaks paket är spårbara och får ett kollinummer. Brev med posten går inte att spåra, du lägger det på lådan och där försvinner kontrollen.

Du kan absolut packa även PrivPak i en ihoptejpad plastpåse, inga problem.

Svar på tråden geeez DB Schenker!