Jag håller på att bryta samman nu...Ge mig min LÖN!
Jag jobbar åt kommunen, som timvikarie i en liten men mycket rik förort i Stockholm. Och jaglämnar varje månad in tidrapporter till min samordnare. Denna månad skickade jag in den istället, men inge konstigt med det. jag lämande även in en lapp med en dag som jag hade jobbat första veckan i november.
Alltså två papper, en för oktober månad och en för november månad. För jag hade inte tänkt arbeta där nå mer. Jag skrev klart och tydligt överst på lapparna respektive månad. Hon hade tagit emot dom meddelade hon..
Men den 25 dök ingen lön upp. Jag väntade över helgen, och ringde åter på måndagen och jagade chefen som inte svarade någon gång alls på 3 dagar!! Ringde sedan samordnare som sa att hon hade missat att det stod oktober på lappen.. Hur fan då undrar jag?! Det stod ju så sjukt tydligt. Hur som helst hon sa att hon skulle skriva under papprerna och skicka ner till lönekontoret! Och att det skulle dröja ca 3 bankdagar innan pengarna kom in. Okej fine, det köpte jag. Dom var ju iaf på väg tänkte jag.
Pengarna borde alltså ha funnits på mitt bankkonto senast den 6 december! Vilket dom inte gjorde.. Då började jag jaga runt på chefen igen, fortfarande inge svar, Får tag på henne den 7 december och då skulle hon kolla upp vad som var fel och återkomma.. Hon ringde aldrig åter! Den 8 decemeber ringer jag igen och får då prata med en vikare till samordnaren. Jag är vid det här laget j*vligt arg minst sagt. Hon ger mig nr till lönekontoret..
Här börjar det roliga... Jag fick 2 olika nr att prova ringa. Jag ringde dom båda och möttes av telefonsvarare på båda som sa att personerna skulle vara åter kl 15.45. Jag började genast ringa 15.45, ändå fram till 16.30 Inget svar!!!
Jag ringer receptionen på komunen, där lönekontoret är och ber att få prata med någon genast som kan hjälpa mig.. Kommer då till någon jag misstänker haft en stroke eller liknande tidigare, hör knappat vad hon säger men hon ska lägga en lapp på en kvinnas skrivbord och be henne återkomma.. Ingen j*vel återkommer!!
Direkt på morgonen ringer jag igen.. Möts då igen av telefonsvararen som säger att personerna ska vara åter igen idag den 15 december kl 11.00 !!! Konstigt klockslag o vara åter tycker jag!
Ringer men då ska ena personen komma åter kl 13.00 Idag, och den andra är åter den 19/12 !!
Jag bryter ihop. Jag ska bara ha min lön! Vad gör jag? Vem mer kan jag ringa. Jag är inte medlem i något fack eller liknande..