Thaleya skrev 2011-12-16 08:35:33 följande:
Igår när jag kom hem så hade min sambo fint provisoriskt tejpat fast nätverksskabeln i taket :P
Och jag gick för att sätta mig och titta på tv, då det står att det inte finns några kanaler - hon hade bitit av tv-kabeln med.
Små kablarna kan vi inte göra nått åt, de måste ligga där de ligger. Men alla ström kablar (alltså de farliga kablarna) de ligger redan gömda bakom bokhyllor och skåp så de når hon inte.
I övrigt så är lägenheten redan valpsäkrad, inga mattor på golvet, inga små prylar inom hennes räckhåll och skorna är hon inte intresserad utav. katternas mat har fått flyttats upp till bänken istället för från golvet.
Om det är ett övergåenmde problem så gör det inte så mycket, jag vill ju bara inte att hon alltid ska göra såhär eller riskera skada sig om hon besöker någon annan.
det brukar gå över, typ alla valpar tuggar på saker men jag kan inte komma på någon jag vet som problemet inte har försvunnit för med åldern. och som sagt, se till att de finns andra alternativ, min valp skulle gnaga på köks stolarna av allt (suck) men tillslut så slutade han med det också. en annan valp hade dille på skor som inte stod i skohyllan, han slutade tillslut.
det är jobbigt, och även fast man hhaft flera hundar frut blir man typ förvånad över att de är så mycket jobb varje gång

hahaha.
fortsätt ge andra saker, leksaker å ben, och skärma av lite med kompostgaller, se till att leka och rasta valpen så den blir trött å sen plugga, så sover valpen och man behöver int hålla koll på den. och sen göra om det igen, man får plugga när dom sover när dom är så små, dom är ju också bebisar.