• luax

Är min (snart) 4-åring onormalt stor? Längd och vikt

Har en kille som blir 4 år i april. Han jämförde sig med de andra killarna på förskolan idag som blir 5 år till våren och sa bestämt att han är större än dem. Och ja, han var faktiskt längre än de flesta killarna som är året äldre.

Han är 109 cm lång och väger 20 kilo.

• Svar på tråden Är min (snart) 4-åring onormalt stor? Längd och vikt
  • Lena

Dottern blir fyra i juli och är drygt 100cm och 16-17kg. Din son låter inte jättestor.

• Videli

Min son är 112 cm o väger 22 kg är precis 4 år. Så jag tycker inte din son verkar vara jättestor

• luax

Nej då är han ju inte jättestor. Men ändå större än de andra killarna som är äldre. Han blir ofta tagen för att vara äldre är han är, vilket är ganska komiskt då han inte pratar så bra än.

• Furstinna

Min dotter är inte mer än 97 lång och väger knappt 16kg. Hon blev fyra i november.

• Videli

Min son får oxå höra att dom tror han är äldre. Men han pratar som en frågvis 7 åring

• 2pågar

Min son är 100 lång och väger 19 kg och han är 2 år och 8 månader :) så sin kille verkar inte så stor för att vara 4 år ändå :)

• Oklok

Min kille blev fyra i början av nov, han är 104cm lång och väger ca 17kg.

• Mael

Han är över genomsnittet så klart men absolut inte onormalt stor. Min dotter fyller 4 i januari och är runt 112 cm och väger ca20 kg. Hon går i en förskolegrupp med tidiga 06or och sena 07or och är längre än de allra flesta :)

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
Svar på tråden Är min (snart) 4-åring onormalt stor? Längd och vikt