Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Hur ska jag gå tillväga nu??!

Om BVC har utrett (på vilket sätt?) och de inte förstår det er förskola syftar på, så borde väl det intressanta vara hans situation på förskolan. Om han inte kommunicerar där och sluter sig så borde det ju då vara förskolan och hans situation där som är var skon klämmer så att säga.

Min äldsta har varit sen med talet. Han har inga svårigheter vad gäller förståelsen men vi tjatade oss till en remiss till logoped eftersom han rent talmässigt varit senare än "normalt". Om du själv har funderingar kring hans tal så ligg på lite där om ni inte redan varit hos logoped. Jätteskönt att ha logopedkontakt. För vår del handlar det om uttalssvårigheter som troligtvis har munmotoriska orsaker.

• Flickan och kråkan
    shadowstorm skrev 2011-12-15 20:42:59 följande:
    Flickan och kråkan skrev 2011-12-15 20:03:42 följande:
    Om BVC har utrett (på vilket sätt?) och de inte förstår det er förskola syftar på, så borde väl det intressanta vara hans situation på förskolan. Om han inte kommunicerar där och sluter sig så borde det ju då vara förskolan och hans situation där som är var skon klämmer så att säga.

Min äldsta har varit sen med talet. Han har inga svårigheter vad gäller förståelsen men vi tjatade oss till en remiss till logoped eftersom han rent talmässigt varit senare än "normalt". Om du själv har funderingar kring hans tal så ligg på lite där om ni inte redan varit hos logoped. Jätteskönt att ha logopedkontakt. För vår del handlar det om uttalssvårigheter som troligtvis har munmotoriska orsaker.
    ja jag börjar vara oroad att han inte trivs där....det känns som nåt verkar ju brista där. Och det känns som de inte tror mig när jag säger han kan allt de säger han inte kan hemma, eller hos vänner/familj...

I ditt läge hade jag varit med.....typ idag. Varför avvakta? Du får ursäkta men jag förstår inte? Jag hade blivit rejält bekymrad om något av mina barn betett sig så annorlunda på förskolan mot hemma och "stängt in sig". Huruvida förskollärarna tror dig angående vad han kan eller inte är ju fullkomligt ointressant. Det enda viktiga är ju att han får hjälp och stöd OM han behöver det av någon anledning och att han mår bra på förskolan.
Svar på tråden Hur ska jag gå tillväga nu??!