• Frujohansson

Har skolan rätt???

Min bonussons skola påstår att han inte får gå full tid  på jullovet pga av att han har småsyskon här hemma här
     Han är varannan vecka...
    Kan förstå om sambon va föräldraledig men de e jag som är....

Det om skrivs på FL stannar på FL...
  • Svar på tråden Har skolan rätt???
  • Frujohansson

oavsett om ja inte e hans mammar ? de e växelvis boende..
    ja har 2 bio barn att hämta + bebisen... de funkar inte för mig

• Frujohansson

tycker de borde va så oxå

• Frujohansson
    Havsjungfrun skrev 2011-12-15 21:29:21 följande:
    Tror att det kan skilja sig åt men här är det familjen som barnet bor i för tillfället som gäller och i den ingår du. Tycker också synd om bonusen som får vara på fritids medan resten av familjens barn får vara hemma. Om du ska hämta dina egna måste väl rimligen bonusen kunna följa med dig eller?
    problemet är att min sambo åker förbi skolan till och från jobbet..vi bor ca 3.5 mil ifrån bonusens skola..
    dels kostar de dubbla soppapengar och tidsmässigt funkar de inte för mig
  • Frujohansson
    Havsjungfrun skrev 2011-12-16 13:00:07 följande:
    Men om han är hemma hela dagar blir det ju inte någon extra resa...
    Som jag skrev har jag 3 egna biologiska barn att ta hand om....
    dels är en 8 veckor bara...
  • Frujohansson

Prata med kommunen och han har rätt att gå full tid, sen hur moraliskt rätt de är att jag inte har honom hemma eller inte är en annan diskussion!

• Frujohansson

Svar på tal för alla som unte verkar fatta: Handlar inte om att jag inte VILL ha honom hemma utan om skolan kunde kräva det... Handlar inte heller att ja inte önskar att han fanns... Vissa idioter drar föör snabba slutsatser.. för er info va han hemma med oss utan sin pappa.. Dessutom har 2 av barnen diagnose r vilket kräver mer av en..varav bonusen...

• Frujohansson
    woopie skrev 2012-01-02 09:53:18 följande:
    Word!!
    KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!

?????
  • Frujohansson
    wildaandersson skrev 2012-01-16 14:10:09 följande:
    Vi hade dem problemen...Vi hade VV och den veckan barnen var hos sin pappa och bonusmamma så fick "mina" barn vara på dagis och fritids till kl 18 då deras pappa slutade trots att bonusmamman var hemma med sitt biobarn."Mina" barn tyckte det var jättejobbigt och kände sig utstötta. FÖrsökte prata med pappan om detta men bonusmamman ville känna sig som förstagångsförälder. Erbjöd mig då att barnen skulle vara hos mig efter skola etc eftersom jag själv var mammaledig. Men det fick jag inte för det var inte min v......Som om jag inte är mamma ALLTID!
    Hade kontakt med kommunen ifråga...och "tyvärr" var det så att även om dem oxå tyckte det var dåligt så kunde dem inte kräva av en bonusförälder att hämta "mina" barn oxå.
     Som tur är har jag en man som aldrig skulle göra så....<3<3<3 

För att refera till de du skrev så skulle ja inte låta bonusen va på fritids tex till kl 18...
    Han går inte längre dagar än kl halv 5.. då min sambo åker förbi skolan till väg på jobbet och hem från jobbet så blir de naturligt för honom att lämna osv. Nu bor vi 4 mil ifrån skolan men vet min sambo att jobbet kommer dra ut på tiden så SJÄLVKLART hämtar jag honom så han slipper vara där länge..( utan att må dåligt själv)

Detta handlade inte om vad jag ville utan en fråga om rättigheter....Jag har bonusen hemma oxå på lovdagar men som de e just nu både vill och behöver bonusen få ut lite mer stimulans än vad han får när han är hemma... Hans ev diagnos gör att han behöver få utlopp för energin såsom ett barn får i skolan tex.. 

Jag är ingen dålig styvmamma men jag vill veta vilket rättighet vi har eller ej... Ger bonusen lika mkt som mina egna barn 
  • Frujohansson
    Oldie skrev 2012-01-28 10:29:33 följande:
    Fantastiskt att dessa trådar allltid spårar ut! Var har TS skrivit att hon önskar att dom inte fanns? Återigen dina egna erfaranheter skulle jag tro men inte alls problemet som beskrivs av TS.
    X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
    Varför väljer man en partner med barn och resonerar ungefär som om barnen är ett slags husdjur som det går att skaffa nytt hem till eller lämna bort så fort det inte passar? På samma sätt som folk väljer att inte träffa SD-are, Vänsterpartister eller dylikt för att de anser att deras åsikter ligger så långt ifrån deras. Varför kan man inte göra samma sak att man väljer bort en person om man inser att man inte skulle vilja ha bonusbarn? Mycket märkligt...
    Som ett slags husdjur??  :) Bara för man väljer någon med barn behöver man inte börja leka mamma, dom har redan en mamma. Men att man inte vill ta ett fullt föräldraransvar för barn som inte är ens egna, för barn som har 2 föräldrar redan skulle vara detsamma som att  man inte alls vill ha bonusbarnen? Iam, Sextiotalist, många bra inlägg i tråden!  Hade själv en veckas semester under lovet, min sambo hade det inte/valde att inte ha semester, barnen var hemma med mig en dag när det var studiedag men dom andra dagarna på fritids. Vi har dock inga gemensamma barn, men  min semester hade jag tagit för att jag skulle vila upp mig och göra ingenting.              

Äntligen vettiga svar i denna tråd... konstigt att man ALLTID som styvförälder " alltid " önskar att barnet inte fanns..
Svar på tråden Har skolan rätt???