• woopie

Har skolan rätt???

Flåt att jag lägger mig i men om man väljer att gå in i ett förhållande där det redan finns barn tar man inte sitt ansvar som vuxen då och tar hand om barnet/barnen? Det känns som ett val man gör INNAN man tar förhållandet vidare till nästa nivå.

Och hur kan man som förälder acceptera att den person som man väljer att leva med inte tar detta ansvar. Hur kan man utsätta sitt barn för det?

Jag är själv ett bio barn med två äldre halvsystrar. Min pappa har ALLTID tagit hand om dem. De är mina syskon och jag skulle aldrig acceptera att de behandlades olik mig!

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • woopie

Flåt att jag lägger mig i men om man väljer att gå in i ett förhållande där det redan finns barn tar man inte sitt ansvar som vuxen då och tar hand om barnet/barnen? Det känns som ett val man gör INNAN man tar förhållandet vidare till nästa nivå.

Och hur kan man som förälder acceptera att den person som man väljer att leva med inte tar detta ansvar. Hur kan man utsätta sitt barn för det?

Jag är själv ett bio barn med två äldre halvsystrar. Min pappa har ALLTID tagit hand om dem. De är mina syskon och jag skulle aldrig acceptera att de behandlades olik mig!

• woopie

• woopie

sorry för dubbelposten...

• woopie
    cloudberry79 skrev 2011-12-17 14:46:36 följande:
    Dessutom har ju TS ett till stort barn som definitivt hade kunnat vara lekkompis med bonussonen (med okänd ålder, kanske till och med för stor för att bioföräldrarna ska kunna få ta ut FP för honom) under de få dagar det gäller. Jag tycker faktiskt TS är grymt egoistisk och verkligen skiljer på barnen i familjen, jag fick alltid vara hemma med min bonuspappa när han var ledig, det var ju jätteskönt att få vara hemma på julloven istället för att gå på fritids. Det hade känts verkligen konstigt om han inte ville ha oss hemma!
  • woopie
    Dr Mupp skrev 2011-12-23 06:36:33 följande:
    Fy fan för bioföräldrar som inte kan välja ny partner med bättre omsorg. 
    Word!!
Svar på tråden Har skolan rätt???