är det här psykisk misshandel?
För ett tag sedan började jag misstänka att jag blir misshandlad psykiskt av min man. Nu vet jag varken in eller ut. Allt känns som ett kaos.
Har pratat med en kvinna som arbetar pa ett kvinnohus om min situation, och hon sa att det handlar om psykisk misshandel. Jag är som i ett chock tillstand, för jag levt som i en tjock dimma. Har känt att nagot är fel men inte litat pa mig. Min man spelar mycket och vrider och vänder pa ord osv.
Nu ikväll satt jag med min son och tittade pa en teckand film. Jag är en känslig person och började grata. Min man skakade pa huvudet. Sen efter ett tag hör jag "buhuuu" läten fran honom. Han säger att filmen är för sma barn och börjar reta mig. När jag säger att jag är känslig och att jag inte gillar hans beteende, svarar han att jag inte har humor....är det humor att skämta om andra!! Det här är inte första gangen det här händer. Han har vid flera tillfällen skämta elakt om mig, och sen sagt att jag är överkänslig eller inte har humor.
Andra exempel kan vara när jag ska prata allvar med honom. Han säger da efter ett tag att jag alltid ska ha rätt eller att han alltid är den som gör allt fel, enligt mig. Sen sluter han sig genom att inte prata med mig. Han ignoerar mig och är arg. Jag säger att jag vill prata som vuxna människor och att han ska lägga av. Det hjälper inte för han hanterar inte att ta en allvarlig konversation. Vet inte vad som händer med honom, han blir helt oförstaende mot mig och mina känslor. Helt konstig i sina uttryck och hur han analyserar situationen vi pratar om. Som om han inte har känslor och det skrämmer mig.
Han har sagt elaka saker flera ganger och jag har sprungit iväg och gratit. Han har inte bytt sig ett dugg utan suttit och tyckt synd om sig själv istället! jag har alltid varit den som fatt ga till honom och "be om förlatelse".
Han har väldigt kalla föräldrar som gillar att skämta om andra,elakt. Hans pappa är alkoholist. Mamman är hyper dominant och kontrollerande. Min man börjar likna dom mer och mer.
Skulle gärna vilja ha svar fran andra som varit i samma situation, och fa rad och stöd.
Jag har bokat tid till en advokat och söker ny stöd i en förening. Försöker kämpa mig ur det här. För jag vill inte vara i ett destruktivt förhallande mer. Jag drömmer om en man som behandlar mig ur bra. Det är jag värd!