Metformin samtidigt som GI el LCHF?
Hejsan!
Har läst igenom den tråden och kände för att haka på om det är ok. jag har för två veckor sedan börjat om med Metformin för tredje gången....äter dem för att få mer regelbunden ÄL och de två omgångarna jag har ätit dem så har det fungerat bra, har då fått cykler på 30-35 dagar istället för att ha mens 2-3 ggr / år. Jag är normalviktig och går inte ner i vikt av dessa, äter och är sugen på samma mat som utan och har inte haft några biverkningar i form av dålig mage.
Första gången jag åt Metformin var 2008. Vi hade då provat pergotime i ökad dos utan att få nån ÄL så då la de till Metformin och då började jag ägglossa, fast det behövdes ändå trippeldos Pergotime. Blev gravid i februari 2009 och vår dotter föddesi november samma år.
I november 2010 började jag om med Metformin, hade då inte fått tillbaka nån mens efter jag slutat amma i mitten av juli. Kickade igång den med Provera,och skulle forsätta ta dem var tredje månad om jag inte fick mens, men det behövdes inte för mensen kom av sig själv. I början ganska glest men efter några månaader började den komma var 30-35:e dag. Vi hade inte börjat prata om att försöka få syskon, men använde inget preventivmedel utan tänkte väl lite att blir det så blir det. Och alldeles före nyår visade det sig att jag var gravid igen. Tyvärr blev den lyckan kortvarig då det ett pat veckor senare visade sig vara MA, blev skrapad för två veckor sedan och nu hoppas vi på få klartecken att börja om snart igen. Hoppas också att Metforminet ska fungera lika bra och att det ska gå ganska fort att få "regelbunden" ÄL igen.
Det blev ett långt inlägg, men nu har jag presenterat mig ordentligt så ni vet hur det ligger till. Hur går det för er alla med medicinen nu?