• Flexxa79

Metformin samtidigt som GI el LCHF?

Kan man äta kolhydratsfattig mat när man medicinerar med Metformin? Tips för bästa resultat för att tappa kilon? Har oftast ganska lätt att gå ner när jag väl bestämt mig men svårt att "hålla vikten". Ligger nu BMI 36 och gått upp 12kg under 3 misslyckade IVF försök, nu vill vi försöka bli gravid själva genom att få regelbundna ägglossningar.

• Svar på tråden Metformin samtidigt som GI el LCHF?
  • äralltupptaget

Skriver igen .... Är less.. för ett tag sedan typ 3-4 dagar sedan fick jag en jäkla klåda på kroppen , tänkte att det kunde vara av tvättmedlet - även fast vi kör med samma som alltid .. Men ikväll fick jag nog o var tvungen att ta en clarityn då ögat börjat svälla upp o små prickar börjar komma under ögat, samma som jag har på flera ställen på kroppen... Och så läste jag på förpackningen, sällsynta bivärkningar 1 av 10 000 klåda. Och så klart är jag den fan med klåda, blir att ringa bm imorgon ... Suck !!!

• Flexxa79

Urs va jobbigt... Jag mår bra, varit lite lös i magen nån dag bara.
    Känns som jag gått ner massor och ätit mindre en vecka, ställde mig på vågen å bara -1kg, det brukar jag kunna diffa efter en middag eller från dag till dag :S Jaja jag ser och känner mig smalare iaf!

• Ma Li

Förra gången jag åt metfornin provade jag att äta GI, men fick sluta efter knappt en vecka då jag fick för lågt blodskocker. Äter metformin igen sen någon månad tillbaka, för att precis som du få igång ägglossningen.

• Flexxa79

äralltuoptaget: vad sa bm?
    Ma Li: har du fått nån mens då? Testat med äl test? Vet inte om jag kommer orka det, får jag mer regelbunden mens så tar jag det som om jag har det!

• Ma Li

Jag har mens men den är väldigt oregelbunden, men blir mycket bättre när jag äter metformin. Nä, jag kör inte med äl test, känns som det blir en extra stressfaktor. Förra gången tog det ca 6mån innan jag blev gravid, så vi får väl se hur det går nu.

• Flexxa79

Hur lång tid tar det för dig innan den blir regelbunden (hur oregelbunden är den i vanliga fall). Lyckades du gå ner i vikt senast?

• äralltupptaget

Min kropp är konstig , min mens eller det jag trodde var mens, varade i 1-2 dagar, det var jättelite, så lite att det inte ens kom något i bindan enbart på pappret när jag torkade mig efter toabesök , vad kan det vara ? Åh, jag har sådan lust att pröva tabletterna igen, tror ni jag kan göra det utan att rådfråga bm ??

• Flexxa79

Nja, du kommer säkert få eksem igen om du fick det innan, så jag skulle nog ändå inte göra det...

Jag har gått ner typ 2 kg, "får inte i mig" lika mkt när jag äter och det känns bra, blir mätt snabbar och då har det ju ändå varit jul och grejer, men det känns som jag gått ner mer!

Svar på tråden Metformin samtidigt som GI el LCHF?