• Anonym (lämnad)

Hur kan man välja att lämna sin gravida fru?

Vad tycker ni om män som väljer att lämna sin gravida fru/sambo? Är man verkligen normalt funtad när man väljer att göra så mot henne, barnet, sig själv? Har själv blivit lämnad mitt i grav. Min ex man har varit otrogen (något som jag upptäckte) och han älskar mig inte tillräckligt för att försöka reparera. Vi har även en liten på 1,5 år...Han har bara stuckit och visar total apati och avsaknad på empati inför vad jag och barnen går igenom. Han visar bara hat och säger att detta aldrig skulle ha hänt om han hade känt sig älskad av mig. Det är alltså MITT FEL att han har varit otrogen...Han har hela tiden bedyrat hur mycket han älskat mig, sagt att jag är hans livs stora kärlek, att han bara har ögon för mig och att han aldrig skulle kunna vara otrogen....Inom loppet av 3 veckor har jag kommit på honom med otroheten, han har flyttat och skilsmässopapperna är ivägskickade. JAG FATTAR INTE! Han verkar inte heller tycka att det är fel mot ett ofött barn att dra och lämna mamman i total ÅNGEST med en massa frågetecken! Är han psykopat, eller vad är det frågan om? Vem gör såhär? Inte nog med detta fruktansvärda svek. 2 veckor efter att han helt sonika har lämnat mig och min dotter, fårmin älskade far en hjärtinfarkt och håller på att dö. Jag ringer honom så att han kan ta dottern medan jag åker till sjukhuset. När han kommer tittar han inte ens på mig. han har till och med hörlurar på sig och pratar med dottern som om ingenting har hänt!? Jag frågar honom hur han kan göra såhär mot mig. han tittar inte på mig utan säger bara kallt "åk du till sjukhuset". Det lyser hat i ögonom på honom...Jag är så ledsen och chockad!! Han är totalt personlighetsförändrad! Jag och alla andra upplevde honom som en kärleksfull och lycklig familjefar och man. På vår bröllopsfest i somras sa han att han aldrig hade varit lyckligare än nu och att han såg fram emot ett långt liv tillsammans med mig!!? 
    Behöver jag tillägga att jag aldrig kommer att kunna älska honom igen efter detta sveket, vill aldrig mer se honom!!! Ville bara skriva av mig, mitt i allt kaos... 

• Svar på tråden Hur kan man välja att lämna sin gravida fru?
  • Anonym (lämnad)

Jag hatar honom mer än allt....Gråter

• Rakad Apa

Det är inte optimalt att göra slut med sin respektive under graviditeten, men det är väl helt okej om man har skäliga grunder till det. I ditt fall däremot TS så låter det ju helt förjävligt, beklagar! Synd att han inte är man nog att ta sitt ansvar för otroheten.

Vad menade han med att han inte kände sig älskad av dig?

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rakad Apa
    Anonym (lämnad) skrev 2011-12-16 09:11:21 följande:
    Jag hatar honom mer än allt....Gråter
    Stackars TS

{#emotions_dlg.flower}
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym

Men vad är det som har förändrats? Har ni haft det dåligt? Har ni vårdat ert förhållande? Har du gjort ditt bästa i förhållandet?
    Vill du ha tillbaka honom nu? Om han skulle vilja?

Han lämnar dig - inte barnen.

• Anonym (lämnad)

Min teori är att han inte klarade av att jag började jobba efter mammaledigheten. Jag har jobbat skift och vi har inte haft så mycket tid tillsammans som vi skulle ha velat. Dock har han gjort karriär sedan dottern föddes och jag har dragit hela lasset så jag tyckte att han kunde ge mig en chans att utveckla mig själv också...Han lämnar inte branen? Jasså hur vet du det anonym? han har bara hälsat på dottern några fåtal gånger och visar inget intresse alls...Jag har gjort mitt absolut bästa i förhållandet det enda som har förändrats är det klassiska: vi har fått småbarn, haft mindre sex och mindre tid för varandra. Trots detta har han sagt varje dag att han älskar mig, planerat syskon osv...Jag förstår verkligen inte alls. Jag skulle inte kunna ta tillbaka honom efter detta nej, men jag förtjänar en förklaring,, respekt och absolut inte ett svinigt beteende nu när HAN har bedragit mig och nu när pappa är sjuk...Gråter

• Jan H

Förstår om du känner en stor besvikelse att bli lämnad. Det är också extra jobbigt att du är gravid. Du hade en dröm som nu inte blir sann. Något har hänt sedan han förklarade dig som sitt livs stora kärlek, något som du kanske varit för upptagen av graviditeten för att märka.

Det gäller ju att ha bra vänner som kan stötta dig. Kommer säkert att kännas jobbigt länge och ditt ofödda barn kanske inte är din största lycka just nu. Men det kommer sakta att vända och du måste kämpa tillsammans med din 1 1/2 åring.

Klandra inte dig själv, något har hänt som gör att han väljer en annan kvinna. Han tog den lätta vägen och ville inte prata med dig vad som hänt. Men du kommer att klara av det...

• Anonym
    Anonym (lämnad) skrev 2011-12-16 09:37:53 följande:
    Min teori är att han inte klarade av att jag började jobba efter mammaledigheten. Jag har jobbat skift och vi har inte haft så mycket tid tillsammans som vi skulle ha velat. Dock har han gjort karriär sedan dottern föddes och jag har dragit hela lasset så jag tyckte att han kunde ge mig en chans att utveckla mig själv också...Han lämnar inte branen? Jasså hur vet du det anonym? han har bara hälsat på dottern några fåtal gånger och visar inget intresse alls...Jag har gjort mitt absolut bästa i förhållandet det enda som har förändrats är det klassiska: vi har fått småbarn, haft mindre sex och mindre tid för varandra. Trots detta har han sagt varje dag att han älskar mig, planerat syskon osv...Jag förstår verkligen inte alls. Jag skulle inte kunna ta tillbaka honom efter detta nej, men jag förtjänar en förklaring,, respekt och absolut inte ett svinigt beteende nu när HAN har bedragit mig och nu när pappa är sjuk...Gråter

Fast är du välkomnande att han är med er dotter? När han kommerhem till er - du är inte på honom då? Jag vet att det är lätt att det blir så. Men nej han lämnar inte barnen. Och det är även ditt ansvar att se till att hans relation med barnet/barnen inte förstörs.

Det är mycket prat om vad han har sagt och vad han har gjort - vad har du gjort? Hur vill han bli bedyrad sin kärlek? Vad behöver han i ett förhållande? Har han fått det?

Otorhet är ju ofta den enklaste vägen ur ett förhållande, man gör det när man vill få till en förändring.
     Om du ser tillbaka - han har inte uttryckt något som visar att han är missnöjd, vill ha en förändring eller så?
  • Anonym (lämnad)

Tack Jan H....Något har uppenbarligen hänt ja, men att ljuga om sina känslor och intentioner är inte okej. Samma dag som jag upptäckte hans otrohet sa han att han älskade mig och att jag är hans livs stora kärlek. Han har aldrig gett mig en förklaring till VARFÖR han har ljugit...Han har inte ens sagt att så är fallet. han säger att han har en förmåga att "stänga sina känslor". Nu vill han iaf bara glömma mig och gå vidare med sitt liv. Han har sagt att han bara ville ha bekräftelse från den andra kvinnan och att det är slut med henne, vilket jag inte tror på...Han har bara pytsat ut hat och ilska mot mig och kylan som omger honom är fruktansvärd...Jag förtjänar tydligen att bli bedragen och kränkt och sedan få höra att jag är helt värdelös och att jag bär skulden för detta...

• Anonym (lämnad)

inlägg 17: jag ser att du gärna vill sätta skuld på mig också. Du verkar ha svårt att sätta dig in i min situation..Det är alltid 2 personers fel då relationen knakar men då har man ett ansvar att prata om det också. Nej, jag har inte fått några indikationer över att han är olycklig- tvärtom! Det enda jag vet säkert är att jag inte har bekräftat honom tillräckligt i sängen. Han vill gärna ha sex varje dag men jag har bara orkat 2-3 ggr i veckan. Jag har ofta frågat honom hur han känner det nu när jag jobbar mycket osv och han har inte gillat det men vi hade som sikte att snart få föräldrarledigt och resa bort och ta igen den tiden som vi har förlorat. Jag tor absolut inte att jag är perfekt utan ser mina brister men bristerna beror på att jag har varit helt slutkörd av jobb, småbarn och sömnbrist. Min terapeut säger att män som är starka i sig själv klarar den påfrestningen men att mitt ex troligen är väldigt liten i sig själv som bara drar utan att ha varit man nog att ta upp problemen med mig...

• Jan H

Nej ingen förtjänar att bli bedragen och ingen är värdelös. Att du omedvetet haft en skuld i detta må så vara. Men om man inte tycker att ens livs stora kärlek ska få en chans och få veta vad som uppenbarligen stört honom är konstigt. Normalt hade varit att HAN verkligen skulle kämpa för sin stora kärlek...

Allt blir konstigt när man låter sitt könsorgan bestämma och fatta avgörande beslut...

Men åter igen, DU klarar detta....

Svar på tråden Hur kan man välja att lämna sin gravida fru?