Hur kan man välja att lämna sin gravida fru?
Vad tycker ni om män som väljer att lämna sin gravida fru/sambo? Är man verkligen normalt funtad när man väljer att göra så mot henne, barnet, sig själv? Har själv blivit lämnad mitt i grav. Min ex man har varit otrogen (något som jag upptäckte) och han älskar mig inte tillräckligt för att försöka reparera. Vi har även en liten på 1,5 år...Han har bara stuckit och visar total apati och avsaknad på empati inför vad jag och barnen går igenom. Han visar bara hat och säger att detta aldrig skulle ha hänt om han hade känt sig älskad av mig. Det är alltså MITT FEL att han har varit otrogen...Han har hela tiden bedyrat hur mycket han älskat mig, sagt att jag är hans livs stora kärlek, att han bara har ögon för mig och att han aldrig skulle kunna vara otrogen....Inom loppet av 3 veckor har jag kommit på honom med otroheten, han har flyttat och skilsmässopapperna är ivägskickade. JAG FATTAR INTE! Han verkar inte heller tycka att det är fel mot ett ofött barn att dra och lämna mamman i total ÅNGEST med en massa frågetecken! Är han psykopat, eller vad är det frågan om? Vem gör såhär? Inte nog med detta fruktansvärda svek. 2 veckor efter att han helt sonika har lämnat mig och min dotter, fårmin älskade far en hjärtinfarkt och håller på att dö. Jag ringer honom så att han kan ta dottern medan jag åker till sjukhuset. När han kommer tittar han inte ens på mig. han har till och med hörlurar på sig och pratar med dottern som om ingenting har hänt!? Jag frågar honom hur han kan göra såhär mot mig. han tittar inte på mig utan säger bara kallt "åk du till sjukhuset". Det lyser hat i ögonom på honom...Jag är så ledsen och chockad!! Han är totalt personlighetsförändrad! Jag och alla andra upplevde honom som en kärleksfull och lycklig familjefar och man. På vår bröllopsfest i somras sa han att han aldrig hade varit lyckligare än nu och att han såg fram emot ett långt liv tillsammans med mig!!?
Behöver jag tillägga att jag aldrig kommer att kunna älska honom igen efter detta sveket, vill aldrig mer se honom!!! Ville bara skriva av mig, mitt i allt kaos...