• Jeena

Blöjrutiner för 2månaders?

Är bara lite nyfiken på hur ni andra gör/har gjort med blöjbytena för era små..

Självklart byter man ju om man hör att det "händer" något men är det bara kissning på g så märker man det ju inte.

Kollar ni blöjan på givna tider, i samband med matning eller bara när liten verkar grinig på nått?

Har tyvärr kommit på mig själv med att liksom ha missat blöjan, bara inte haft en tanke på den, och tycker det känns så taskigt mot lillan att hon ska behöva ha en tung blöja allt för lång stund så här skulle nog behövas någon sorts rutin men vill ju inte hålla på o byta i onödan o härja med hennes kläder o allt allt för ofta i onödan heller.

• Svar på tråden Blöjrutiner för 2månaders?
  • skånegås

Engångsblöjor blir ju inte blöta, så det spelar väl ingen roll att den är tung??? Har jag såna låter jag dem bli ganska fulla, men vi använder mest tyg och då byter vi ju så fort vi märker att de blivit blöta om vi har möjlighet. Fast min lille gillade att byta blöja när han var liten. Vi brukade hålla honom över handfatet vid varje blöjbyte så han kunde kissa eller bajsa där om han behövde. EC-light... Nu är han snart 9 mån och bajsar bara på pottan

• Emma 02

Böt vid behov på mina barn....
    dagens blöjor är ju så bra så de är ju sällan våta 

• Jeena

Nä, vet ju att det inte blir blött i den bemärkelsen men hon verkar ändå inte gilla att ha en tung blöja på sig.

Vad häftigt med en 9mån på pottan!! Har det vart mycket jobb med att öva på det eller skulle du säga att det är värt att prova?

• colanappen

brukade kolla blöjan innan matning behövdes den bytas gjordes det då. Även om blöjorna inte direkt blir blöta kn det lukta och jag har upplevt att lukten sätter sig i kläderna. men det har i och för sig varit sen sonen blivit lite större.

• skånegås
    Jeena skrev 2011-12-16 07:41:39 följande:
    Nä, vet ju att det inte blir blött i den bemärkelsen men hon verkar ändå inte gilla att ha en tung blöja på sig.

Vad häftigt med en 9mån på pottan!! Har det vart mycket jobb med att öva på det eller skulle du säga att det är värt att prova?
    Det är värt att prova. Det vi har gjort är att vi hållt liten över handfatet vid blöjbyten. När de är så små kommer det ju nästan alltid någonting. Kissar de säger man sssssss, bajsar de stånkar man med lite. Efter ett tag förknippar de ljudet med kiss och bajsning och kissar av ljudet. Kolla in blöjfri/EC här på fl...
  • Krake

Vi hade som rutin att byta i samband med amning. Först amma, sen byta, sen sova, var rutinen. Dessutom såklart vid behov, och innan man gick ut en längre stund. Vi hade tygblöjor och han har även suttit på toa sen han var 3 veckor.

Moster, inte monster.
Svar på tråden Blöjrutiner för 2månaders?