Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

Blont långt hårstrå på min sambos morgonrock...

Imorse kom min sambo ned med sin morgonrock på sig och på det hängde ett långt blont hårstå från den. Jag frågade vart det kom ifrån och då svarade han jag vet inte. Det var ju spännande att det sitter på din morgonrock sa jag och var sen helst tyst.
    Han fortsätter som vanligt att prata med mig och vårt barn, jag är helt tyst. Efter ett tag frågar jag vad han tycker att jag ska tro när jag såg det där hårstrået. Då exploderar han och frågar om jag är dum i huvudet och att han är så trött på mig och inte orkar med mig längre.

Men allvarligt, vad skulle DU tänka/tro om du hittade ett långt blont hårstrå på din sambos/mans morgonrock när du själv har kort, svart hår?

• Svar på tråden Blont långt hårstrå på min sambos morgonrock...
  • Anonym (orolig)

Tack för era svar!! Jag är en svartsjuk person och det är skitjobbigt för både mig och honom. Saken är den att jag precis fått reda på att jag har kondylom och jag har inte varit otrogen, däremot har jag haft kondylom för ca 10 år sen och jag är osäker på om det är samma som kommit tillbaka eller om det är nytt...
    Jag har inte haft ngn väninna här med långt blont hår, hans mamma är kort och mörkhårig... Jag överreagerar säkert som ni säger! Tack igen, ibland är det bra att någon säger till en på skarpen när man är ute o cyklar!

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2011-12-16 10:26:08 följande:
    Hårstrån kommer väl in hur lätt som helst. Jag skulle inte vara orolig över det.

Nästa gång du känner svartsjuka, gör precis tvärtemot det du vill göra. Mest troligt vill du inte ge honom en kram? Gör det ändå och säg inget om dina funderingar och känslor. Att ge honom en spontankram stärker ert förhållande som verkar rätt skört just nu med tanke på din svartsjuka och hans "explosion
    ".
    Ge inte utlopp för din svartsjuka. Jag har gjort så att jag inte ens erkänner för mig själv att jag blir svartsjuk, det har fungerat jättebra. Jag var sjukligt svartsjuk i min förra relation och det var jobbigt för både honom och mig. Nu vet jag hur jag ska hantera det och är svartsjuk ytterst, ytterst sällan och då ger jag inte uttryck för det.
    Tack för ditt råd! Och till er andra, ja jag har sökt för min svartsjuka och jag vet vad den bottnar i. Bland annat har jag blivit utsatt för otrohet i tidigare relationer där de har knullat i vår gemensamma säng (det är från en sådan otrohet jag fått mina kondylom från början) så jag kan säga att jag är ständigt på min vakt och letar tecken och jag vet att det är helt fel för min nuvarande sambo är inte de andra svinen och jag vet att det är fel att straffa honom för det. Jag försöker att inte låta det ta över men ibland är det svårt och jag faller tillbaka. Jag har abslout inte anklagat honom för kondylomen, däremot har han ifrågasatt mig. Till er som inte kan förstå hur man kan vara så svartsjuk eller leva ihop med någon som är svartsjuk så säger jag bara skönt för er för det är överjävligt och det är inte något jag önskar min värsta fiende. Tyvärr så är jag funtad så här och jag jobbar med det men ibland tar det som sagt över.
  • Anonym (orolig)
    Modesty Blaise skrev 2011-12-16 11:11:54 följande:
    Hoppas att det blir bättre för dig och för din man. Livet är på tok för kort och alldeles för roligt för att sitta fast i den sortens känslor du brottas med. Det finns inga garantier för någonting, du kan förstås bli sviken igen, man får liksom leva med den vetskapen och tycka att livet åtminstone är bra så tills dess att något faktiskt har hänt och då får man tackla det. Man klarar sig alltid, också om ens partner hittar en han gillar bättre. 

Förlåt för att jag raljerade lite över er situation. Jag drabbades av ett tics.  
    Ingen fara att du raljerat, jag förstår att man kan göra det när man läser det som jag skrivit och man inte vet om bakgrunden (som man oftast inte har en aning om hos ngn som skriver här på fl.) Jag ville bara få lite feedback på mitt agerande och förstår nu att jag överreagerade deluxe! Vi har pratat lite mer om det och vi har kommit fram till var hårstrået antagligen kommer ifrån! Tyvärr kan det vara så att jag förstört för mycket redan och att han verkligen menade att han inte orkar med mig längre så vi får gå skilda vägar iaf. Vi får se när han kommer tillbaka från sin promenad. Tack för att ditt pepp:)
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Moa) skrev 2011-12-16 22:35:32 följande:
    Det hände mig precis samma sak idag. Precis efter att jag hade läst den här tråden så hittade jag ett långt rödbrunt hårstrå invirat i gylfen på min killes arbetsbyxor Obestämd Själv har jag axellångt platinablont hår. Jag är höggravid och vårt sexliv har klingat av rejält för han tycker att det är otäckt och avtändande att ha sex när jag är så gravid. Överallt så läser man ju att just under graviditet och efter graviditet är män otrogna. En del av mig tänker som dig TS, hur faan hamnade det hårstået på det viset om han inte har fått sig en avsugning nyligen?!  Den rationella delen tänker att dom ju delar toalett på jobbet alla och hårstrån kan ju flyga omkring, räcker att någon borstat håret på toa före honom.
    Jag kan inte anta att han varit otrogen bara baserat på ett hårstrå. Men lite osäker blir man allt så jag förstår dig TS!
    Nä man kan inte anta otrohet baserat på ett hårstrå men jag är en sån person som ser något o sen tänker massor o länge och sen börjar fantasin att flöda....mycket dumt! Frågade du honom någonting eller var du smartare än mig o inte nämnde det? Hoppas att det bara var någon som borstat håret innan på toaletten och som han sen besökte!
  • Anonym (orolig)
    Anonym (före dettan) skrev 2011-12-16 22:44:30 följande:
    Lita på din intuition. Har du tidigare haft problem med otrogna män så är det lätt att du faktiskt har dragits till "typen" igen. Tänk efter. Hur är er relation. Underhåller ni den? Möter han upp på dina förslag. Tar han initiativ till samvaro? Har ni tillsammans fått hjälp att utveckla en metod för hur ni ska agera för att din självkänsla och tillit ska få etablera sig i lugn och ro? Att han blir arg verkar konstigt om han känner till din problematik. Arg blir man också om man är en fegis som faktiskt har fler relationer i det tysta.. Har varit med om det själv. Det kan vara en härskarteknik från hans sida för att få dej att ta på dej skulden. Och har du redan blivit bedragen så är dina sensorer väldigt känsliga. Lita på dej själv. Svartsjuka kan ju vara befogad. Men det kan ju också bero på andra problem i er relation som ni sopar under mattan. Kram och lycka till!!
    Det är lite så jag känner, att jag dels dras till dessa personer men också att mina sensorer är väldigt känsliga. Han vet absolut om det men tycker precis som jag att han inte ska straffas för vad andra gjort innan han träffade mig. Vi skulle nog behöva en bra metod för att hantera sånt här men jag vet inte hur vi ska komma dit då han anser att det är mitt problem som jag ska lösa, vilket jag kan hålla med om till viss del (han har ju på ett sätt valt mig TROTS att han vet att jag är sån här och då kanske vi kan hjälpas åt när jag faller dit) . Det där med härskarteknik har jag varit med om från alla de innan som varit otrogna och jag har så svårt att skilja på när det utövas eller om det bara är ren ärlighet... Jag har haft rätt i min instinkt alla andra gånger det har handlat om otrohet så jag vet inte vad jag ska tro nu. Tack för ditt svar i alla fall! Kram!
Svar på tråden Blont långt hårstrå på min sambos morgonrock...