• Anonym

Det blir inget syskon... :-( Fler som kämpar?

Vi har försökt få syskon till vår 4-åriga pojke i snart 3 år....
    Det lyckas visst inte! Det var svårt att få bli gravid första gången men efter nåra år lyclades det ÄNTLIGEN. Jag trodde vi skulle slippa kämpa denna gång men .....
    Ibland vill jag bara ge upp. Tänker att vi har ju ändå ett underbart barn ... men den där syskonlängtan finns där ...
    Fler som är i samma sits och vill dela tankar? Har ingen som jag kan dela mina tankar med.   

• Svar på tråden Det blir inget syskon... :-( Fler som kämpar?
  • Anonym (tjo)

Vi har försökt nu i 1,5 år och det blir inget syskon. Samma besvikelse varje månad när mensen kommer istället för positivt gravtest. Nu har jag ringt till en fertilitetsmottagning och fått tid i januari. Kanske det är något som går att fixa, som hormon obalans. 

• Joboli

Hej!

Vår dotter är 3 år och tyvärr verkar det inte bli något syskon. Det tog oss 4 år att få vår lilla tjej, bla 4 IVF:er 1 FET och en herrans massa olika hormoner under några år..

Idag har jag varit och lämnat 4 rör blod för att se hur hormonerna är. Hoppas att det blir ett syskon med lite hormonstimulans, inga fler IVF:er! Våra odds på IVF var så dåliga att det inte är någon ide. Har så dålig kvalité på mina ägg. Kanske man hoppas för mycket, men vem vet...... Det kan ju gå.

Jag har en hormonsjukdom som heter prolaktinom. En liten "tumör" (knuta) i hypofysen som stör ut ÄL.   

Kram/Leijon      

♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Anonym
    Anonym (tjo) skrev 2011-12-16 20:25:12 följande:
    Vi har försökt nu i 1,5 år och det blir inget syskon. Samma besvikelse varje månad när mensen kommer istället för positivt gravtest. Nu har jag ringt till en fertilitetsmottagning och fått tid i januari. Kanske det är något som går att fixa, som hormon obalans. 

Hoppas det är nåt lättare "fel" som bara går att rätta till lite snabbt. Håller tummarna!! Skriv gärna sen hur det går...

Jag och min sambo är  oförklarligt barnlösa , tkr det är märkligt igentligen! NÅT måste ju vara på tok ändå, eftersom det verkar vara sååå svårt att bli gravid ... Denna månad drack jag grapefruktjuice, och eftersom jag varit förkyld med hosta har jag även tagit bisolvon ... jag har även tagit bidrottningsgele för första gången!
  • Anonym
    Joboli skrev 2012-01-02 18:34:58 följande:
    Hej!

Vår dotter är 3 år och tyvärr verkar det inte bli något syskon. Det tog oss 4 år att få vår lilla tjej, bla 4 IVF:er 1 FET och en herrans massa olika hormoner under några år..

Idag har jag varit och lämnat 4 rör blod för att se hur hormonerna är. Hoppas att det blir ett syskon med lite hormonstimulans, inga fler IVF:er! Våra odds på IVF var så dåliga att det inte är någon ide. Har så dålig kvalité på mina ägg. Kanske man hoppas för mycket, men vem vet...... Det kan ju gå.

Jag har en hormonsjukdom som heter prolaktinom. En liten "tumör" (knuta) i hypofysen som stör ut ÄL.   

Kram/Leijon      

Förstår det har varit tufft för er, så mkt som ni gått igenom... Underbart ändå att ni fick er dotter till slut  Men, man saknar ju ändå syskon när man längtar efter det. Hoppas ni lyckas med hormonstimulans. Det funkar inte för dej att ta diverse kurer som pergotime osv heller förstår jag ?
  • Anonym (Syskonförsök.)

Hej.

Vi har bara försökt i 6 månader med syskon. Men då det tog ca 2 år att få vår tjej så är vi inte så optimistiska. Försöker med allt. Äta rätt, motionera, sova bra. Är inte stressade i övrigt. Endast inför det här med syskon... ;/
    Haft 2 mf innan dottern blev till. Så ja... Vi får väl se. Bim nu igen på måndag. Dock tror jag inte det tagit sig denna gång heller.

Ang bisolvon så en av de gånger som vi blev gravida så var jag superförkyld och använde både bisolvon och nässpray. Och det tog sig! Sedan vet jag inte om det var pga det eller inte. Men jag håller tummarna för dig. :)

• Anonym (längtar också)

Hej,

Jag är i samma sits, vi har försökt i över 2 år att få ett syskon till vår dotter som just fyllt 4 år. När vi bestämde oss för att försöka få ett syskon tog det 3 månader så blev jag gravid men tyvärr slutade det med ett MA i v.9. Jag har endometrios så vi vet att vi har svårare än andra men i höstas fick jag göra en titthålsoperation och enligt läkaren så var endon inte jätte utbredd och borde inte påverka så mycket. Har även tagit en hel del hormonprover som alla varit bra.

Har bestämt oss för att om vi inte lyckas på egen hand inom några månader så blir det IVF men det är både kostsamt ekonomiskt och något som känns enormt ångestladdat. Vi har varit på IVF-kliniken och de anser att vi har goda chanser eftersom vi lyckats bli gravid 3 gånger förut (1 MA innan dottern samt 1MA efter). 

Syskonförsök: Har också provat bisolvon men utan resultat, håller tummarna för dig att det lyckas igen.

TS: Jag är också glad och tacksam för att vi iaf har vår dotter men hon vill så gärna ha ett syskon och frågar ibland dagligen om hon inte kan få en bebis, det gör så ont i hjärtat att vi inte lyckats ge henne det och kanske aldrig kommer att göra det. 

• Joboli
    Anonym skrev 2012-01-03 09:49:13 följande:

Förstår det har varit tufft för er, så mkt som ni gått igenom... Underbart ändå att ni fick er dotter till slut  Men, man saknar ju ändå syskon när man längtar efter det. Hoppas ni lyckas med hormonstimulans. Det funkar inte för dej att ta diverse kurer som pergotime osv heller förstår jag ?

Hej!

Vi är såklart jätte glada för vår dotter =) Men en liten längtan finns där efter ett syskon, men går det inte så är vi otroligt tacksamma för det vi har. För några år sedan försökte vi med pergotime, 7 kurer efter varandra, både enkla och dubbla utan resultat...... Nu väntar vi på provsvaren och först då vet vi vilken medicin det kan tänkas bli.
    Dottern blev till på "naturlig" väg, mellan 2 IVF försök, jag var väl fullproppad med hormoner och åt även medicin för mitt prolaktionom, så vi blev ganska överraskade efter sådär 4-5 år av slit. =)

Lycka till

Kram/Leijon        
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Anonym

Knappt en vecka innan BIM, och jag har väldigt ont i brösten ... man är såå dum som börjar hoppas. Det är väl bara Pms-känningar ...

• Anonym (längtar också)

Hur har det gått TS? Hoppas att mensen inte kom. 

• Anonym
    Anonym (längtar också) skrev 2012-01-17 17:43:43 följande:
    Hur har det gått TS? Hoppas att mensen inte kom. 

Mensen kom som ett brev på posten
    Hur har det gått för er andra?? 
Svar på tråden Det blir inget syskon... :-( Fler som kämpar?