• Anonym

Det blir inget syskon... :-( Fler som kämpar?

Vi har försökt få syskon till vår 4-åriga pojke i snart 3 år....
    Det lyckas visst inte! Det var svårt att få bli gravid första gången men efter nåra år lyclades det ÄNTLIGEN. Jag trodde vi skulle slippa kämpa denna gång men .....
    Ibland vill jag bara ge upp. Tänker att vi har ju ändå ett underbart barn ... men den där syskonlängtan finns där ...
    Fler som är i samma sits och vill dela tankar? Har ingen som jag kan dela mina tankar med.   

• Svar på tråden Det blir inget syskon... :-( Fler som kämpar?
  • Anonym
    Anonym (tjo) skrev 2011-12-16 20:25:12 följande:
    Vi har försökt nu i 1,5 år och det blir inget syskon. Samma besvikelse varje månad när mensen kommer istället för positivt gravtest. Nu har jag ringt till en fertilitetsmottagning och fått tid i januari. Kanske det är något som går att fixa, som hormon obalans. 

Hoppas det är nåt lättare "fel" som bara går att rätta till lite snabbt. Håller tummarna!! Skriv gärna sen hur det går...

Jag och min sambo är  oförklarligt barnlösa , tkr det är märkligt igentligen! NÅT måste ju vara på tok ändå, eftersom det verkar vara sååå svårt att bli gravid ... Denna månad drack jag grapefruktjuice, och eftersom jag varit förkyld med hosta har jag även tagit bisolvon ... jag har även tagit bidrottningsgele för första gången!
  • Anonym
    Joboli skrev 2012-01-02 18:34:58 följande:
    Hej!

Vår dotter är 3 år och tyvärr verkar det inte bli något syskon. Det tog oss 4 år att få vår lilla tjej, bla 4 IVF:er 1 FET och en herrans massa olika hormoner under några år..

Idag har jag varit och lämnat 4 rör blod för att se hur hormonerna är. Hoppas att det blir ett syskon med lite hormonstimulans, inga fler IVF:er! Våra odds på IVF var så dåliga att det inte är någon ide. Har så dålig kvalité på mina ägg. Kanske man hoppas för mycket, men vem vet...... Det kan ju gå.

Jag har en hormonsjukdom som heter prolaktinom. En liten "tumör" (knuta) i hypofysen som stör ut ÄL.   

Kram/Leijon      

Förstår det har varit tufft för er, så mkt som ni gått igenom... Underbart ändå att ni fick er dotter till slut  Men, man saknar ju ändå syskon när man längtar efter det. Hoppas ni lyckas med hormonstimulans. Det funkar inte för dej att ta diverse kurer som pergotime osv heller förstår jag ?
  • Anonym

Knappt en vecka innan BIM, och jag har väldigt ont i brösten ... man är såå dum som börjar hoppas. Det är väl bara Pms-känningar ...

• Anonym
    Anonym (längtar också) skrev 2012-01-17 17:43:43 följande:
    Hur har det gått TS? Hoppas att mensen inte kom. 

Mensen kom som ett brev på posten
    Hur har det gått för er andra?? 
  • Anonym
    splink skrev 2012-01-18 17:03:52 följande:
    Vi började försöka när dottern var ett år. Hon har hunnit fylla år flera gånger och nästa gång fyller hon fem. Flera MF på vägen. Men nu så! V.6 och inga blödningar än så länge Solig

Hoppas ni ska få era plus en vacker dag! Och att den vackra dagen hellre kommer förr än senare.

Åh vad härligt att läsa att det blev ett plus till sist!! Nu håller jag mina tummar på att det kommer gå bra hela vägen för er! ( tittade in i din blogg o läste lite ... )
  • Anonym
    Anonym (suck) skrev 2012-01-19 16:10:43 följande:
    Vi har försökt i 1 år med syskon till vår 3-åring. Tyvärr fick jag MF i v 10 i juni förra året och sedan dess - nada. Jag börjar få panik då jag är gammal men ska köra ett sista ryck. Ta tester hos doktorn och diskutera IVF med klinik. Kanske måste vi ge upp ändå. Suck

Så tråkigt med dessa MF när man väl lyckas! Jag fick ju oxå ett MF, snart 1 år sen. Känner att min oro för ännu ett kommer förstöra en del av lyckan när OM jag blir gravid igen ... Hur gamal är du?
  • Anonym
    Anonym (längtar också) skrev 2012-03-05 19:45:43 följande:
    Hur går det för alla.

Vi har nu bokat tid för IVF, ska träffa läkaren nästa vecka och förhoppningsvis spraystart veckan därpå. 

Det går inte så bra. Fick ett tidigt mf för en tid sen !
     När man äntligen får ett litet plus så slutar det sååå fel.
    Känns som hoppet börjar rinna ut...
    Lycka till med ditt IVF. Spännande för er =)   
  • Anonym
    Anonym (syskonverkstad) skrev 2012-03-18 10:13:43 följande:
    Jag fick en blödning o trodde att mensen var på G. Blödningen upphörde o jag testade i morse för o vara på säkra sidan då vi åker utomlands i dag o jag ville ju inte riskera o dricka nåt om jag var gravid. O dröm om min förvåning, det visade positivt! Nu är det bara o hålla tummarna att allt går bra!!!

Åh vad härligt att läsa!!! Grattis och hoppas allt går bra!
  • Anonym
    Anonym (syskonverkstad) skrev 2012-03-18 10:13:43 följande:
    Jag fick en blödning o trodde att mensen var på G. Blödningen upphörde o jag testade i morse för o vara på säkra sidan då vi åker utomlands i dag o jag ville ju inte riskera o dricka nåt om jag var gravid. O dröm om min förvåning, det visade positivt! Nu är det bara o hålla tummarna att allt går bra!!!

Tänkte på det, hur var din blödning? Som mens?
  • Anonym
    Anonym (ingenbulle) skrev 2012-04-16 15:35:10 följande:
    Plussade i lördags :D

Grattis!!! Underbart!!!
  • Anonym

Tjejer: Kontakta en allmänläkare och be att få remiss för blodprov för att kolla TSH!
    (Sköldkörteln)
    TSH ska vara under 2,5. Är det över det så begär ni att få kolla TPO-antikroppar!
    Det ska vara under ett visst referensvärde som labbet ser om det är normalt eller ej. Har ni förhöjda antikroppar så begär ni Levaxin.
    Har ni över 3,0 i TSH så ska ni begära Levaxin direkt.
    Har ni mellan 2,0 och 2,5 i TSH så avvaktar ni och följer upp med en ny koll om sex mån.

• Anonym

Första sonen tog 13 mån att bli till.
    Andra sonen tog 14 mån.
    Håll ut!   

• Anonym
    Anonym (Aug 09) skrev 2012-05-13 21:33:55 följande:
    första dottern tog 38månader 
    andra barnet är inne på  33e försöket utan lycka nu.... 

Håller ut så gott det går men det är kämpigt!

Förstår det...
    Men vilken solskenshistoria att ni blev gravida till slut efter mer än tre år!
    Kanske tar det 34 försök denna gång?
    Ni har inte sökt hjälp?   
  • Anonym
    Anonym (Aug 09) skrev 2012-05-14 18:00:25 följande:
    jo och det är inget fel på oss Det ska gå men gör det inte bara... 

har tyvärr inte råd med ivf försök iom att vi har en gemensam redan så måste vi bekosta det själva och det finns inte plats för det i ekonomin som läget ser ut nu tyvärr så  
    Förstår...
    Vad visade spermieprovet?
    Kan ju vara så att han har lite få eller/och många missbildade eller/och många långsamma spermier...?
    Inte tillräckligt dåligt för att ni ska anses behöva assisterad befruktning men ändå tillräckligt för att det ska ta lång tid! Å andra sidan så vet man ju att någonting är inte tipptopp direkt, dvs det handlar om subfertilitet, en låg chans till graviditet varje cykel om man inte blivit gravid på två och ett halvt år...  
  • Anonym
    annalotta skrev 2012-05-21 12:59:52 följande:
    Hej!
    En till som kämpar med syskon. Har en dotter på 4 år som kom till på första försöket. Trodde såklart syskonet skulle bli lika enkelt, men nu tre år senare fortf ingen bäbis på G. Går på Ivf privat, gjort 3st insättningar som tyvärr inte lyckats..tungt och börja ställa in sig på att dottern kommer att bli ensambarn :( Det är ju inget fel på oss! Varför funkar det inte?? Att det beror på stress gör det inte! Vi var 200% säkra på att vi kunde och skulle bli gravid i ett års tid...boade här hemma, köpte mammakläder för så säker var jag att nästa gång tar det.
    Har du kollat TSH?
    Gjort någon immunologisk utredning? 
    Hur är ditt FSH/AMH?
    Prova med donerade ägg eller embryon?

Surrogat?    
Svar på tråden Det blir inget syskon... :-( Fler som kämpar?