7 månader ont i magen av mat?
Jag har en grabb som snart är 7 månader. Han har inte velat äta alls. Vi började lite smått med smakisar vid fyra månader, typ någon tsk gröt, och har provat lite annat med men inte mer än ett par tsk förrän han var 6 månader. Han har gillat att smaka mat.
Vid 6 månader började jag försöka med lite vanlig bebismat mer. Han har knipit med munnen och inte velat ha nästan alls. Och jag har inte heller velat tvinga i honom utan försökt vänta ut honom. Jag väntade med fruktpuréer fram tills en vecka sen.
Nu sen tre d agar tillbaka har han velat ha mer mat.
Dag 1. så åt han med stor aptit, men jag gav honom inte mer än 1/4 burk mat och lika mkt puré.
Dag 2. Så lät jag honom äta tills han inte ville ha mer av maten (1/3 burk) och gav lite fruktpuré efter maten. Under natten var han gasig och hade ont i magen.
Dag 3. Åt han ca 1/3-½ burk och lite frukt efter maten. Detta resulterade till att han hade ont och var gasig hela kvällen men han har sovit bra inatt...
Jag funderar på om jag ska trappa ned på maten lite igen, att magen kanske inte är redo? Eller ska jag fortsätta ge honom det han vill ha och kanske ge katrinplommon som frukt efter maten?