• monkan31

Ont i magen och illamående 6 åring

Hej! Min son är 6 år och för ca 2veckor sen så hade han magsjuka, feber och kräktes under 2 dagar. Efter de har han inte riktigt varit sej lik, då tänker jag på magen framförallt, han har för några dagar sen börjat få ont på kvällen och säger att han mår illa, några kvällar har han spytt och då har de "lättat". Han har också fått gå på toaletten oftare, tidigare gick han 1 gång om dan men nu går han 3-4 gånger,de är inte löst men inte hårt heller. Han äter och dricker bra och leker som vanligt. Men jag grubblar och undrar va de kan vara. Va tror ni?

• Svar på tråden Ont i magen och illamående 6 åring
  • väntar o längtar

Ni har inte infört något nytt livsmedel? Eller laktosintolerans skulle det också kunna vara.

Ta kontakt med sjukvården och be att få komma på kontroll.

• Marlene

många barn blir tillfälligt laktos intoleranta ett tag efter en magsjuka, prova ta bort alla mjölkprodukter eller byt ut mot låglaktos/laktosfritt en kort period och se om det blir bättre om inte kontakta VC.

• monkan31

Tack för era svar. Jag har tänkt på det där med tillfällig laktos intolerans, jag sa de till min man nu på morron att vi ska prova med sånna produkter ett tag.

Svar på tråden Ont i magen och illamående 6 åring