Inlägg från: Falumamman |Visa alla inlägg
  • Falumamman

Ullared - överskattat???

Hej!

Var till Ullared och Gekås för första gången för ca 3 vecor sedan.

Hade höga förväntningar på stället efter folk som varit där pratat positivt om det och från tv-serien.

Men blev besviken.

Inte tyckte jag det var så jävla billigt heller.

Köpte en vinteracka för 400:- efter två dagars användning var den trasig.

Leksaker jag köpt har också gått sönder.

Jävla skit kvalité på sakerna. Blir inget andra besök dit säger jag bara.

Andra som varit med om samma sak från det s k "underbara Ullared?"

• Svar på tråden Ullared - överskattat???
  • Falumamman

var in på ÖB häromdagen och hittade en kundvagn för barn med lite saker i, den kostade 69:- har jag för mig, hittade en på ullared för 99:- så allt är inte alls billigare där nere

termobyxor köpte jag också på ullared 299:-, knappen gick sönder efter andra gången jag använde den, min mans jacka jag köpte gick sönder i dragkedjan efter första gången

vissa saker är lite billigare ja, men inte så man tjänar på att åka dit och köpa det.

Jag bor ca 60 mil därifrån, då tjänar jag på att knalla in på lindex.

Förstår att dom inte sätter ut priser på bloggen, så pass mycket billligare är dom faktiskt inte.

Tittade på en leksak till min son av märket bilar an apparat med ratt och ljudeffekter 399:- är det billigt?? nej, det tycker jag inte den kanske kostar en hundralapp mer i vanlig BR affär men tycker ändå inte att man fyndar om man köper den

• Falumamman
    Fidelis ad urnam skrev 2011-12-17 13:40:40 följande:
    Man kan ju köpa allt på ÖoB, Rusta, Willys, Dollarstore osv
    Köksartiklar (fryspåsar, bakplåtspapper, folie av olika slat) Willys
    Hygienartiklar på ÖoB
    Lampor, väskor, småplock, saker till trädgården mm på Rusta
    Muggar, glas, tallrikar, bestick mm på Dollarstore
    Kläder är inte dyra på ställen som Kappahl, Lindex, H&M
    Jag ser ingen anledning att åka till GeKås. Avskyr stället  
    känner så jag med.

schampoo, balsam, duschtvål var inte billigt på gekås.
    alternativt vad det något barnplagg som var lite billigare, och det har hållit än
    men man kan göra större fynd på både dollar och öb, samt lindex
  • Falumamman

för att inte nämna alla galna tanter som fullständigt kör över en med kundvagnarna. först fram är det som gäller

• Falumamman

Du har nog rätt i förväntningar. Hade väldigt höga förväntningar då jag hört och sett (på tv) och redan bildat min uppfattning. Trodde nog allt skulle vara superbilligt.

Men köper man en jacka för 499:- inte särkilt billigt enligt mig iaf, så förväntar jag mig att den ska hålla ett tag iaf, inte gå sönder efter två användningar.

Likaså leksaker tycker inte det var särskilt mycket billigare heller, vissa saker men en hundring kanske, men åker man 60 mil så tjänar man som sagt inte på det heller.

Nej, blev lite besviken tyvärr. Sen finns det dom som älskar ullared, så alla är olika

Svar på tråden Ullared - överskattat???