Ullared - överskattat???
Precis vad jag misstänkt. Det har inte sett imponerande ut när man sett dokusåpan. Även om det finns kvalitetssaker där så skulle jag aldrig palla runt att gå runt på ett sånt ställe. Verkar så vidrigt.
Dessutom så blir det inte billigare när man håller på och köper på sig, bara för att man råkar se. Bunkra upp hatar jag också. Vem vill fylla ett hus liksom.
Nej, det är mer ekonomiskt att köpa saker när man behöver. Det blir bättre grejer automatiskt, bara av att man gör så.
De har ju bevisat att det aldrig blir billigare "att bunkra upp". Sen kanske man ändå behöver något annat. Mina behov förändras för min del. Dessutom blir det tråkigt att ha bunkrat med massupplagor av grejer. Det är ju kostsamt för livet att man fyller sitt hus också med prylar "som ligger och väntar" på att bli behövda.
Nej, det är bara en belastning.
Men det där beror ju på hur man är.
Dessutom så gillar jag Färskt, av saker. Även salvor och schampon och sånt "går ju ut". Så därför förstår jag mig inte på de (som i Ullaredsprogrammet då) köper upp sig på 20 schampoflaskor, som ska gå åt åren framöver. Å det verkar vara ett så trist sätt att förhålla sig till livet.
Det blir ju slentrian att använda samma och samma prylar återigen, om ni hajar vad jag menar.
Fast Lambipapper, det bunkrar jag upp i o f s också.
För det vet jag ju att jag vill hantera häcken med.
även framöver.
Som sagt, så det är inte bara för att det "är slit och släng" som gör att jag tycker att Ullared är motbjudande. Det är som sagt "överbunkrandet av varor" som jag tror att folk inte använder upp.