Ullared - överskattat???
Jag bor ca 40 min från gekås och är där en gång i månaden ungefär. När man handlar på gekås måste man hitta de grejer som säljs dyrare i andra affärer tex leksaker, heminredning och elektronik. Dock är det långt i från allt som är märkesgrejer och om man köper de grejer som inte är de så får man räkna med att de inte är säkert att de håller så länge. Dock om något går sönder så brukar man få pengarna tillbaka snabbt och utan tjat eller så kan de laga de om de är dyrare kläder. Min syrras skinn jacka gick sönder i fodret och de tog deras sömmerska en halvtimma att laga och då syntes de inte ens att den hade varit sönder! Det var gratis såklart.
De jag inte köper på gekås är kläder, med vissa undantag (ytterkläder, nattlinnen och underkläder händer att jag köper). Anledningen är att de kostar ungefär som kläderna på tex hm och ofta blir de urtvättade snabbt, förlorar formen eller är konstig i storleken. Då handlar jag hellre på hm, lindex m.m. Men jag har en kompis som köper alla barnkläder på gekås, så smaken är ju olika.
Men de finns andra saker kan man hitta till riktigt bra priser. Jag har bland annat köpt ett knivset från obh nordica som i andra affärer kostar över 800:- men jag betalade 229:- De har även många märkeslampor där till ungefär 1/3 till 2/3 delar av vad de kostar på andra ställen. Leksaker är också bra att köpa där.
En sak jag köper mycket av på gekås är hundbajspåsar, man får en rulle med 50 påsar för 5:-, samma sort kostar 30:- på tex lantmanna. Jag kan fortsätta i all evighet känns de som och börja rabbla märken dom har och sådär, men min poäng är att de finns mycket billigt och bra på gekås men då måste man gå på de som är märkesgrejer.
Sen kan jag förstå att de kanske inte lönar sig att åka flera timmar bara för att handla där (de hade nog inte jag gjort iaf) men för mig som bor så nära är de jätte bra:)
Dessutom nu i januari är de inte så mycket folk så om man inte gillar att trängas så kan man åka dit nu:) Kan tillägga att min sambo som är född i stockholm rynkade på näsan när jag nämde gekås första gången för ca 5 år sedan (han visste inte ens var de var för något). Men nu kan de vara han som föreslår att vi ska åka dit bara för att han ska få kolla på bil, fiske, och teknik avdelningen. Sen är han nöjd och tycker vi ska åka hem igen:)