• Freja0811

Bläckpennesträck på golvet!! AKUTHJÄLP! *bild*

Vi ska snart flytta och dottern har målat med bläckpenna på golvet, under soffbordet!
    Vi upptäckte det inte direkt (just eftersom det var under bordet).

Har testat diskmedel, jif, grönsåpa.

Går det att få bort över huvudtaget eller behöver vi stå för omläggning av golv? Någon form av plastmatta tror jag.

• Svar på tråden Bläckpennesträck på golvet!! AKUTHJÄLP! *bild*
  • Coyote

Testa våtservetter för bebisar.

• Barbabok

Hittade ett svar ang en liknande sak

En helt ny vit galonklädd kudde till sommarmöbeln har fått ett sträck av kulspetsbläck på sig. Går det att få bort?            

Hej Marianne! Häll på flytande koncentrerad Galltvål och gnid in rejält. Låt verka ca 15 minuter, gnid på med borste eller svamp tills bläcket är borta. Tvätta efter med rent vatten.            
    Lycka till!

• Malin_Hylte

Sån där vit "suddsvamp" som finns i alla mataffärer fick jag bort det med... Bland städgrejjer

• Freja0811

Det har liksom torkat in redan, men vart hittar man galltvål?

• Barbabok

Ett till tips

Hej Solveig! Önskar innerligt att du kan tipsa mig om att jag kan få bort riktigt lila bläck från plastgolv. Går det? Hur? tacksam för svar.             Från: Sara

Hej Sara! Prova med T-sprit på fläcken. Låt verka en stund, gnid på med trasa. Lycka till! Solveig

• Barbabok
    Freja0811 skrev 2011-12-17 16:36:47 följande:

Det har liksom torkat in redan, men vart hittar man galltvål?

Galltvål finns på ICA Maxi här iallafall
  • Coyote

Men våtservetter har du väl hemma? Det blir ju inte värre av det. Annars finns galltvål på Ica kvantum.

• Barbabok

Hur får jag bort bläck från kork/plast-matta?             Från: F

Hej F!             Kan vara svårt att få bort men prova med T-sprit på en liten fläck, det är             mitt enda tips.             Hälsningar             Solveig

/slut på ideer 

Svar på tråden Bläckpennesträck på golvet!! AKUTHJÄLP! *bild*