• Freja0811

Bläckpennesträck på golvet!! AKUTHJÄLP! *bild*

Vi ska snart flytta och dottern har målat med bläckpenna på golvet, under soffbordet!
    Vi upptäckte det inte direkt (just eftersom det var under bordet).

Har testat diskmedel, jif, grönsåpa.

Går det att få bort över huvudtaget eller behöver vi stå för omläggning av golv? Någon form av plastmatta tror jag.

• Svar på tråden Bläckpennesträck på golvet!! AKUTHJÄLP! *bild*
  • Freja0811

Tack för svaren! Ska kika efter galltvål nästa gång jag jobbar (jobbar på ica),

sån där vit svamp har jag dock inte hittat i våran ica butik, =/

• Queenie70

Hårt vitt suddegummi funkar på tapeter i alla fall,

• Soffi80

Jif och tandkräm på golvet!!!!????

Hur ser golvet ut efter den behandlingen?? Båda innehåller ju slipmedel, är det inte helt repigt?

• Archandra

T-röd funkade för oss när dottern hade målat med bläckpenna på vårt parkettgolv. Problemet med t-röd är att det också löser upp lacken på golvet så man får ta pyttelite i taget på en tops och sedan torka med en våt trasa direkt efteråt.

• Hannajo
    Soffi80 skrev 2011-12-17 16:50:00 följande:
    Jif och tandkräm på golvet!!!!????

Hur ser golvet ut efter den behandlingen?? Båda innehåller ju slipmedel, är det inte helt repigt?
    Syrran använde tandkräm på tapeten när barnen målat, det fungerade i alla fall. Men jag vet inte!
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Krokuss

Hårspray ska tydligen va bra mot bläck. Osäker på om det funkar på intorkat dock...

• Christin b
    Malin_Hylte skrev 2011-12-17 16:36:08 följande:
    Sån där vit "suddsvamp" som finns i alla mataffärer fick jag bort det med... Bland städgrejjer

Finns på Willys och Hemköp
  • Stormorsan
    Mammat3 skrev 2011-12-17 17:36:02 följande:
    Testa aceton det fickan bort våra fläckar med.

Inte aceton det kan lösa upp ytan.

T-röd eller kemisk ren bensin funkar alltid. Båda produkterna finns bland städartiklerna alt i kemiskåpen.

TS testa på en undanskymd yta först så att inte golvets ytskikt förstörs.  
Svar på tråden Bläckpennesträck på golvet!! AKUTHJÄLP! *bild*