• Lillan21

Giftiga blommor?

Jag har en liten misse, eller liten och liten... Han är 1,5 år =) Förut har jag alltid undvikit att ha blommor hemma då jag inte alls är säker på vad som är giftigt för de små liven och inte. Nu har jag ju då dock fått en blomma på jobbet, en våreld med en sorts klängväst som jag misstänker är Peperomia deppeana, men jag vet inte om klängväxten är giftig eller inte. Vad jag har sett på nätet är inte vårelden farlig alls för katter. Men hittar inget alls om Peperomia deppeana =/ Jag vill inte att han ska bli sjuk så svar skulle uppskattas =D

• Svar på tråden Giftiga blommor?
  • ettplustack

Kan du inte ställa blomman där katten inte når den ?

Jag har vanliga gröna växter och min katt äter bara lite på en utav blommorna;) Men köp kattgräs annars så katten kan äta det i stället för blomman, eller ge bort blomman =)  

• Lillan21

Det är det som är det jävliga, jag har inga ytor alls som han inte kommer till om han vill. Visst kan jag ge bort blomman också, det löser ju problemet med en gång =) men det vore trevligt att kunna ha lite grönt i fönstret också =) kan ju testa och se om han äter på den eller inte och om han gör det så gör vi oss av med den helt enkelt =)

• nemo1

Köp ogiftiga växter att ha i fönstret och dom du är osäker på eller mer rädd om i amplar på väggarna.

Svar på tråden Giftiga blommor?