Moderkaksprov i Lund. Hur lång tid tog det för er att få svar?
Gjorde moderkaksprov i torsdags morse i Lund efter att ha fått hemskt uselt resultat på Kub Fruktansvärd chock och vi är helt förstörda. Fick resultatet 1:2 och det var både blodprov och nackspalten som drog ner resultatet. Nackspalten var 3 mm. Detta är fruktansvärt! Är 36 år. Denna väntan gör mig tokig. Känner nästan panik. Det lilla livet där inne
Vi som fick titta på bebis i minst 20 min och till och med fick bilder innan vi fick det fruktansvärda beskedt. Detta är ren tortyr
Läkaren och barnmorskan sa båda att svaret skulle ta 5 ARBETSdagar?? Min fråga är såklart varför just 5 ARBETSDAGAR? Nu är det ju även helg och den räknas tydligen inte? De pratade om att det tog ett visst antal dagar för celler att dela sig så man kunde få korrekt svar. Självklart. Det förstår jag. Självklart. Men jag har läst om många många som fått svar inom 3, 4, 5 dagar. Detta betyder ju att provet kan och antagligen är klart tidigare. Med helg inräknat blir det ju 7-8 dagar. Helt knas ju. Cellerna i labbet struntar väl i om det är helg eller inte liksom. Delning sker ju som vanligt fast det är helg. Knas tänkt av mig. Jag vet. Men måste ställa frågan. Någon som vet? Helt realistiskt så kunde man ha gjort provet på måndagen och fått svar senast fredag. Alltså 5 ARBETSDAGAR. Då är det ju bevis nog att besked kan ges tidigare. Nu råkar bara helgen vara i vägen. Helt logiskt är nog mitt prov klart redan på måndag/imorgon egentligen då men ändå ska jag behöva 4 dagar längre! VARFÖR? Någon som gjort prov i lund? Hur lång tid tog det innan ni fick svar? Vänta ni över en helg? Åh! Så tacksam för svar. Är så orolig och nervös. Snälla någon. Ge mig hopp.