• meldeah

Vilken Everclean är bäst?

Jag tänkte byta kattsand till Everclean den här månaden. Men tänkte bara höra med er, vilken Everclean är bäst? Är det någon skillnad på dem?

Jag vill gärna ha tips om dem oparfymerade, då jag inte är sugen på lavendelstinkande missar här hemma ;)

• Svar på tråden Vilken Everclean är bäst?
  • Miss P71

när jag hade katt så byte jag till Everclean..det bästa jag gjort.. det e inte någon lavendel doft i men den e lite parfymerad. men jag tyckte lukten var bra. så jag kan varmt rekomendera den... du får höra i affären vilken du ska ha.. för de har olika..beror på om din katt e strävhårig el långhårig..lycka till..

• IceJossan

Lavendelsorten är värt tycker jag och Ceder är den som doftar behagligast. Den parfymfria är bra, håller stanken nere utan att lukta parfym. Alla sorter klumpar väldigt bra. Everclean är dock en fruktansvärt dammig sand, vissa sorter är värre än andra. Lavendel och den med blå pluppar i (kommer inte ihåg vad den heter) dammar fruktansvärt mycket, det räcker att stoppa spaden i sanden så blir det ett grått moln omkring lådan. Riktigt obehagligt tycker jag. Den parfymfria är klart bättre, men jag anser inte alls Everclean som prisvärd sand. Den är dyr och dammar så, och man får lika bra klumpar med Pussi Kompakt som varken dammar eller stinker parfym. Man kan "spetsa" Pussi med doftpulver, till exempel Catmats tvåldoftande pulver. Katterna luktade vanlig naturelll tvål när de gick ifrån lådan.

• meldeah
    Miss P71 skrev 2011-12-18 12:34:16 följande:
    när jag hade katt så byte jag till Everclean..det bästa jag gjort.. det e inte någon lavendel doft i men den e lite parfymerad. men jag tyckte lukten var bra. så jag kan varmt rekomendera den... du får höra i affären vilken du ska ha.. för de har olika..beror på om din katt e strävhårig el långhårig..lycka till..
    Det finns Everclean som är lavendel-parfymerad :) Men jag får helt enkelt fråga i butik!
  • Shawshank

Jag kör på Everclan "Less Track" här hemma.
    Den är har större korn och är egentligen gjord för långhåriga katter som lätt blir dammiga/sandiga i pälsen av att gå på lådan, men denna sand ska alltså damma mindre. Jag har dock en extremt korthårig katt men ville åt "mindre damm"-funktionen :)

Jag är supernöjd med "Less Track", den luktar litegrann (fräscht och inte särskilt parfymigt) när man fyller på ny sand, men i övrigt luktar den knappt något.

Kan rekommendera den varmt!

• Maho81

Jag har flera katter så jag tycker Multible Cats är bäst, luktar gott gör den också =)

• MeijaMaria

Rekommenderar också Less Track

• BuoBä

Extra Strength Unscented (blå) har vi. Den är väldigt neutral i doften men lite sand/damm luktar det såklart. Det är nån sort till som ska vara oparfymerad, jag tror det är Multiple Cat (röd), men jag tycker den luktar parfym. Jag tycker Everclean har blivit mycket dammigare sen de gjorde om förpackningarna för några år sen, men det är ändå den klart bästa sanden totalt sett.

• smilet

Vill heller inte ha katter som luktar varken lavendel eller ceder.. Tycker att Everclean multi crystals funkar fint!

• Den allsmäktige

Lägg dina slantar på något annat. Everclean är överskattat.

• Marzenie o dziecko

Everclean är det bästa jag provat. Jag kommer aldrig byta. Jag gillar den med lavendel. Lavendel är min favorit doft så kanske därför :) haha

• nemo1

Köp Extreme Classic istället som är ännu bättre än EC eftersom den inte dammar som EC gör. Den fick även bäst i test.

• meldeah

Nu vill jag inte vara otrevlig på något sätt, men jag ville ha test på vilken EC som är bäst - inte andra kattsander. Det finns säkert 100 miljontals som är bättre än EC, men nu har jag bestämt mig för att TESTA denna och då vill jag gärna ha tips på vilka ni tycker är bäst.

Så ni som tipsar om andra kattsandstyper - jag är inte intresserad av det just nu och de får jättegärna vara ännu bättre än EC, det får jag upptäcka senare i såna fall :)

• Snelson

Vi har EC multiple cats och det är den bästa kattsanden jag har använt! Luktar lagom mycket och dammar ingenting. Jag funderar på att "späda" ut med Less track för att det fastnar så mycket sand i tassarna när katterna går ut från lådan.

• Millan83

Less track!

Varning för "extraparfymerade" sorter! Kattnosen är ju rätt känslig för dofter så det kan bli så att de tycker att det luktar för starkt! Tex Lavendel, Ceder etc. kan ju gå bra, men be aware!

Less track har en liten doft som är helt ok. Det luktar lite bajs precis när det är nybajsat, sedan försvinner det! Kiss luktar det aldrig!

I'm a singer, not a player!
  • mariamargareta
    MeijaMaria skrev 2011-12-18 13:01:34 följande:

Rekommenderar också Less Track

Även jag kan rekommendera Less Track, köper bara den till min Perser katt. Dom har även gjort om den nu o dammar ingenting. Doftar rent o behagligt.
Svar på tråden Vilken Everclean är bäst?