Är det svårt att få en fosterhems placering till en 16,5åring
Min son är 16,5år och har diagnosen asperger. Sen han var 6år har han stulit från affären, sin familj och endå så ger vi honom så mycket uppmärksamhet vi bara kan. När vi frågar varför så säger han att han inte vet.
Nu ikväll upptäckte vi att han har lämnat in flera av dotters DS spel till game stop (spel som har kostat henne 500-600kr och han har fått ca 50-100kr som han köpt spel till sig själv).
Han gör aldrig som man säger åt honom. Ja listan kan göras lång. Men allt är inte bara dåligt med honom han är även en väldigt lugn kille snäll på sitt sätt många tycker om honom men tyvärr hans dumma beteeende tagit för mycket stryck i familen.
Min sambo tycker att jag ska bli lite mer strängare mot honom men fast jag blir så galet arg på honom så kan jag inte bli det på honom tycker det är jätte jobbigt när vi bråkar och därför undviker jag det.
Jag har nu funderat ett tag om en fosterfamilj skulle vara det bästa för honom och för oss alla andra. Jag vill givetvisst fortfarande att det här ska vara hans hem och att han ex är hemma på helgena och loven men jag känner att han behöver något mer som jag inte kan ge honom.
Jag vill inte ha något påhopp