nemo1 skrev 2011-12-19 12:50:28 följande:
Det är en av de sämsta fodren du kan ge din katt, hoppas du har en rejäl buffert till framtida veterinärbesök. Det innehåller 4 % kött och katter är köttätare. Det innehåller bara spannmål, för lite taurin för mycket salt så sakta men säkert så gör du din katt sjuk. Varför tar man inte reda på saker och ting när man skaffar djur det är för mig obegripligt.
För att dom vi tog katten av gav friskies så varför skulle vi byta?
Jag gav min förra katt ett annat foder som de förra ägarna hade gett också.
Varför ska jag byta när det funkat bra för dem? Och tror du verkligen man tänker på att de säljer mat som är dålig åt katter, speciellt ett så stort företag?
Coyote skrev 2011-12-19 13:00:44 följande:
Men bara för att det inte är giftigt så betyder det ju inte att det är bra.
Varför äter människor godis, chips och annat dåligt då det finns frukt? Jo, för det är gott!
Bara för det är ett djur är det inte rätt att de alltid ska ha det sämre än vi, eller hur?
PumpkinQueen skrev 2011-12-19 14:02:52 följande:
Det är tyvärr ett jättedåligt foder. Titta på vad det innehåller, det är mest spannmål (alltså sånt som vi människor använder i typ bröd eller pasta) och massor av salt. Pyttelite kött. Katter är ju köttätare och mår bäst av att äta kött.
Sen finns det så klart katter som äter Friskies hela livet och inte blir sjuka. Men risken för att en katt ska få bland annat njursjukdomar ökar väldigt mycket om man bara ger dem Friskies. Så ett bra tips för att hålla katterna friska är att ge dem något annat foder. Blötmat är jättebra, till exempel Mjau är toppen.
Oj då! Får ta och byta då. De förra ägarna använde friskies så jag trodde att det var bra eftersom katten alltid ätit det.. Kanske därför kattungen äter så mycket annat för dem inte får i sig tillräckligt av någonting.